Kletstopic late ovualtie, korte luteale fase

<p>Helaas vandaag weer ongesteld geworden.</p><p>Ik heb mijn eisprong pas laat in de cyclus. Afgelopen maanden dag 20 positieve test, dus in de dagen erna de eisprong. Mijn temperatuur loopt na 4 dagen pas op. Maar voel de ei soms wel eens eerder</p><p>Dag 31 wordt ik ongesteld. Dus zou ik een luteale fase hebben van tussen de 7 en 9 dagen steeds.</p><p>Heb vanmiddag afspraak met de huisarts erover. </p><p>Andere hier ook last van? Eventueel tips? Hoe voelen jullie je hierbij? </p><p> </p>

Hi Kimmiex - ik heb hetzelfde probleem. Eisprong altijd tussen dag 20&25 maar ook ongesteld tussen dag 30&35 dus soms is mijn LF wel lang genoeg en soms niet. Heel vreemd dat dit zo verschilt. Ben benieuwd wat de huisarts zegt!

Is geen probleem. Hier een LF van 7 dagen en gewoon 3 x zwanger geworden. 1e 2 waren een miskraam ver na de innesteling, en 3e een gezonde dochter. 

He,
Ja hier een kortere lutale fase, maar niet dramatisch kort.. 10 a 11 dagen.
Ik zag je bericht in NOD okt. Heb nu zelf ook n Topic geopend in de hoop op positieve reacties. ?‍♀️

Ik heb even een berichtje uit een andere topic gekopieerd van het het bij de HA is afgelopen.

Ze zegt dat alle cyclussen tussen de 28 en 36 dagen het eitje genoeg kans heeft om te rijpen. Dat een ovulatietest een indicatie is en niet precies kan zeggen wanneer het eitje springt. (En dat het er ook eventueel voor geweest kan zijn) 
Een de temperatuur is geen 100% betrouwbare meting. Ze adviseerde me om niet meer te temperaturen en geen ovualtietesten meer te gebruiken. (Say what?? Waar andere het juist adviseren) en dat het wel eens een positief effect zou hebben.
Dus ik heb net even een potje gehuild, alles er even uitgegooid. Ik ben een control freak en heb het liefst alles in de hand. Dit is niet te plannen dus voor mij al erg lastig. En voelde alsof ik een houvast, nog een soort van controle had met de ovulatietesten en de temperatuurmeting. 
Deze maand maar overslaan dus. Ik ga jullie ook even verlaten om er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Ik verwijder mijn menstruatieapp ook even. Zo min mogelijk prikkels dan maar. En hoop dat ik volgende maand succes kan melden. 

Hallo allemaal,
Ik herken veel verhalen van jullie. Normaal gesproken heb ik een hele mooie cyclus van 26-28 dagen. Deze maand proberen we voor het eerst zwanger te worden. Willen jullie even met me meekijken?
Op dag 11 (in de avond) had ik mijn hoogste LH piek. Nu verlies ik vanaf dag 21 ineens bloed. Bruin maar ook rood. Ik heb ook veel meer krampen dan bij een "normale" menstruatie. Geen stolsels en iets minder bloedverlies. En dus ook een week eerder dan normaal. 
Hebben jullie hier ervaring mee? Tips misschien?
Groetjes Jessie

Groetjes Jessie

Terug
Bovenaan