kleuren zien

Hallo, ik heb een zoontje van 2.5 jaar, en is nu bezig met de kleuren herkennen.
Hij kan bijn alle kleuren herkennen, behalve groen. Dat ziet hij echt niet.
Hebben meerdere kinderen dat, is het iets wat zich nog zou kunnen ontwikkelen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt Jo
 
Het schijnt dat jongentjes daar vaker last van hebben dan meisjes. Kleur blauw en groen worden regelmatig door elkaar gahaald en de groene als blauw beschauwd. Kan ook met kleurenblindheid te maken hebben. Ik geloof dat ze dat pas met drie jaar kunnen testen.
Onze bink van ong. dezelfde leeftijd doet dat ook regelmatig maar het is nog niks om zich zorgen over te maken. We blijven oefenen.
Grtjs
 
Hoi Jo,

Ik zou me er zeker nog niet zo druk over maken want het is best moeilijk om de verschillende kleuren te zien. Je zoontje is daarbij nog vrij jong, en naarmate hij meer oefent zal hij ook groen leren herkennen. Mijn dochter van bijna 3 (die echt altijd tekent en met alles op alles) kan geen onderscheidt maken tussen zwart en wit. Gewoon rustig blijven corrigeren of helpen en uitvoerig prijzen als het wel goed gaat werkt het beste. Tegen de tijd dat ze naar school gaan kun je overwegen om te testen maar zelfs dan kan de school nog eerst een grote hulp zijn.

Sterkte Linda
 
Hallo, Ik heb ook ontdekt dat mijn zoontje van bijna 3 niet weet wat de kleur zwart inhoudt, of tenminste niet altijd, maar volgens mij hoef je je nergens druk over te maken ze leren op deze leeftijd ook zoveel en moeten zoveel opslaan in dat kleine bolletje van hun dat er niet plaats is voor alles tegelijk voor je het weet zegt ie straks lila en lichtblauw, daar is die van mij nou druk mee bezig..met lichtblauw en donkerblauw dus dat komt allemaal wel hoor. Liefs L!nd@
 
hoi hoi

ook mijn dochtertje heeft dit probleempje gehad. dat is over gegaan toen we begonnen met de kleur te koppelen aan iets tastbaars. bijv groen zoals het gras of blauw zoals je lievelings trui. ik kreeg dit advies van een vriendin die momenteel de opleiding dot voor kinderleidster in een kdv. na ong een week had ze het door en begon zelf ook dingen te verzinnen die zo'n zelfde kleur hebben.
misschien werk het bij jou zoontje en je moet maar denken oefening baart kunst. er is zoveel te zien en te ontdekken dat ze soms moeite hebben om alles een plaatsje te geven. heel veel succes.
groetjes L
 
Terug
Bovenaan