kleurloze en rode bultjes??

hallo
boas heeft al sinds hij 2/3 weken is af en toe een paar bultjes in zn gezichtje.ik dacht aan baby-acne.nu zit hij sinds gisteren helemaal onder,maar  t meest  aan de zijkant van zn hoofd(slaap,oor en nekje).ook een paar op zn kinnetje en onder zn oogjes.maar aan de zijkant zitten de bultjes zij aan zij.zelfs op en in zn oortje.vooral de kant waarop hij gelegen heeft zijn de bultjes rood,andere bultjes zijn "rustig" en huidskleur.het ziet er echt niet uit.vind t maar zielig.
ik denk wel dat t baby-acne is,wat denken jullie?hebben jullie kids dat ook(gehad) en wat kan ik er op smeren?ik las ergens iets over bepanthen?ik heb ook zachte creme van zwitsal,daar zit kamille in.dat hielp voorheen nog wel,nu niet echt.
boas is 6 weken.
groetjes kari

Quinn had ook een beetje last van babyacne maar niet veel. Ik durf niet te zeggen of datgeen wat je omschrijft babyacne is. Als het dat wel is dan kun je er niet veel aan doen. Ik smeerde er idd bepanthen op, maar dat was meer voor mijn eigen gevoel, want de CB-arts vertelde dat het niet uitmaakt of je wel of niet er iets opsmeert, het moet vanzelf weggaan.
Groetjes Veerle

Hoi,

Esther heeft sinds een paar dagen precies hetzelfde volgens mij. Acne, of misschien is het van het vocht of de warmte? Ze heeft het wel meer aan de kant waar ze veel op ligt en onder haar kinnetje. Goed schoon en droog houden, af en toe een cremepje erop en dan ga ik ervan uit dat het vanzelf overgaat.

Doeg!

Eveline

Hoi,

Christian heeft (vanaf het moment dat de kraam weg was, zul je altijd zien) ook allemaal bultjes in zijn gezichtje. Begonnen op zijn voorhoofd, maar nu zit het ook bij zijn oogjes, wangetjes, oortjes, kinnetje en ik ontdek nu ook dezelfde hobbeltjes tussen zijn haren. In het begin zijn ze rood, maar lijken te verbleken naar kleurloos als ze iets langer zitten. Ook gaat het dan meer schilferen. Op het CB hebben ze mij gezegd dat veel baby's dit hebben en dat het meestal een uiting is van een droge huid. Goed vet houden (bv met vaseline) was het advies en het gaat vanzelf weer over...
Gelukkig heeft hij er zelf geen last van. Alleen voor de foto is het soms een beetje minder mooi

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hallo...

Weet je zeker dat je kleine tegen Zwitsal kan??
Pas op met zwitsal producten. Ze ruiken super lekker maar zijn heel sterk geparfumeerd en de meeste kindjes kunnen daar niet tegen en krijgen daar ook een reactie op.
Ik gebruikte eerst ook de billendoekjes maar Tijs kreeg gelijk kapotte billetjes.

Het hoef natuurlijk niet zo te zijn he...maar ik zou er toch mee oppassen.

succes
Daan mv Tijs (7,5 maand)

hoi daan
ik heb meer gehoord dat switzal irritaties oplevert ja.maar ik weet wel dat t bij boas niet is.ik heb nl niks van switzal,alleen die zalf.maar die ben ik pas gaan smeren toen hij die bultjes al had.ik smeer er nu maar niks meer op,want het word er alleen maar roder van en als zn gezichtje vet is ziet het er helemaal vies uit.nu is t rustiger,al zit hij nog wel onder.ik denk idd dat de warmte ook meespeelt.ik zet hem altijd overdag met slapen met de kinderwagen in de keuken in t zonnetje.ik denk dat de kant waar hij op ligt dan gaat broeien.nu ligt hij in zn bedje,daar is t lekker koel.kijken of dat scheelt.
ben iig blij dat meerdere kindjes t hebben.dan zal t wel niet erg zijn.
groetjes kari

Hoi,

Vandaag voor heb wandelen in het bos heb ik zwitsal-op-het-wangetje gesmeerd en ja hoor, na een uurtje zat het er weer. Maar ja, Esther had haar jas aan en lag in de wagen onder de kap, dus nu weet ik nog steeds niet of het nou door de zwitsal of door de warmte komt! Het is nu wel weer redelijk weg getrokken. Maar morgen smeer ik er wel bepanthen op. Al heeft ze geen last van het zwitsal badschuim en de andere creme voor haar lijfje. Maar inderdaad: het is een geruststelling dat ze niet de enige is!

Groetjes,

Eveline

Hoi Kari. Teun heeft ook baby-acnee gehad. Hij stond helemaal onder,zijn gezicht,rug borstje. Ik ben toen naar de huisarts geweest en het moest vanzelf weer wegtrekken.
Als hij op de acnee ligt broed dat een beetje en zal het er wat roder uitzien.
Ik heb er niks aan gedaan en na een week of 3 was het weg. Nu heeft hij af en toe nog een pukkeltje. Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan