Kleuter bij bevalling??

Hallo meiden,

Ik heb een dochter van 4jr als de baby geboren word is ze 4jr en 8mnd. Nou zit ik met het idee in mijn hoofd om haar bij de bevalling te houden. Ze kijkt ook naar bevalling op tv en vind het helemaal geweldig om te zien. Ze is zelf al 100x bevallen van haar knuffel, hahaha. Ik twijfel best wel omdat niet elke bevalling hetzelfde is natuurlijk. Als deze bevalling net zo soepel verloopt als mijn 1ste dan kan het met gemak. Mijn 1ste bevalling was echt een eitje. Ook wil ik dit keer graag thuis bevallen en niet in het ziekenhuis.

Zou graag meningen van jullie willen weten en horen.

Liefs xxx

Hoi,
Sja je moet het zelf natuurlijk weten, maar ik zou het niet doen. Jij bent op dat moment heel iemand anders zeg maar dan dat je normaal bent, vol adrealine, uitgeput, aan het schreeuwen misschien wel. Sja zij kan daar natuurlijk raar op reageren, dat weet je niet. Misschien vind ze het wel eng om mama zo te zien, maar het kan ook goed gaan!
Misschien vind ze het leuk om washandjes aan te geven of zoiets dergelijks.....
Ik zou het beperken en haar binnen laten komen als de baby net geboren is.
Maar ik zeg al, dat moet je zelf dus weten, jij kent je dochter beter dan ik.
Je moet alleen wel nagaan dat je man (of wie er dan ook bij je bevalling is) die ook dan op je dochter moet letten en dus weer wat minder aandacht heeft voor jou....
Succes!
Groetjes Loes

Ik weet niet goed wat ik zou doen, mijn dochter gaat dan bijna 2,5 zijn dat vind ik zowieso te jong dus dat is geen punt voor mij. Ik denk dat het best kan met ruim 4,5 jr, zou je dochter het willen? Zorg misschien wel dat je iemand achter de hand hebt (je moeder ofzo) die beneden je dochter kan opvangen als ze het toch niet zo leuk vind of als het anders loopt dan je wil. Doe wat jij denkt dat goed is, je kent je dochter het beste.
Esther.

Ik heb het vaker gehoord. Die vrouw was zwanger van de 5e en de andere 4 kinderen waren bij de bevalling aanwezig. Achteraf waren ze blij dat ze daar voor hadden gekozen. Mijn advies is om je hart te volgen. Het lijkt me wel heel erg leuk om na die tijd van je te horen wat voor ervaring het was. Wil je dat met ons delen? Denk er maar over na.

Liefs Petra

Moeilijke onderwerpen vind ik. Idd kan een erg mooie ervaring zijn, maar mischien dat het ook een mama kan laten zien die ze niet kent. Als alles lekker gaat en je gaat er ontspannen in kan het een hele mooie ervaring zijn. Lijkt me ook idd prettig bij de eerste tekenen van jou kant of van haar kant dat het te heftig wordt dat je een veilig plekje voor haar hebt.
Idd heel benieuwd! Hou ons op de hoogte???!!!
mama flo x

Bedankt voor de reacties daar kan ik wel wat mee. Morgen moet ik toevallig ook naar de VK en dan wil ik het ook met haar bespreken. Alleen de VK die mijn bevalling gaat doen (ja dat weet ik al) die is op vakantie dus met haar wil ik het ook bespreken. Zij heeft de bevalling van mijn dochter gedaan en kent ons er goed, ook is ze onze buurvrouw geweest en kent mijn dochter dus ook goed.

Als we onze dochter bij de bevalling laten zijn dan zorgen we zoiezo voor eventueel oppas als het niet goed gaat ofzo.

Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de reacties.
Liefs xxx

Het is ieder voor zich natuurlijk maar besef wel dat het voor een kind heel anders is om een vreemde op tv te zien dan te zien dat mama zoiets meemaakt en zoveel pijn hebt..Dat verstop je niet voor zo'n meisie..

Succes ermee, Marianne

Ik denk idd niet dat ik het doe mijn dochter bij de bevalling. Niet vanwege de pijn van een bevalling ofzo, want ik beval liever dan dat ik naar de tandarts ga, hahaha. Moet zeggen dat ik mijn 1ste bevalling ook niet als pijnlijk heb ervaren.

Liefs xxx

Terug
Bovenaan