<p>hallo, ik heb een zoontje van net 4 jaar oud, en hij kan erg goed praten en zich sowieso goed verwoorden. Hij is open en spontaan en stapt al sinds jonge leeftijd op jong en oud af om wat te vertellen. Toen hij nog veel jonger was kreeg hij geen enkele respons van de kindjes omdat die niet zo goed konden praten als hij en ik denk dat ze ook een beetje overweldigd werden door mijn zoontje, want hij stapt echt op iedereen af. op een hele leuke manier hoor. nu is hij dus 4 en zit hij net in groep 1. nu zie ik nog steeds hetzelfde gebeuren. er zijn weinig kindjes die wat leuks spontaan terugzeggen of ze kijken hem alleen maar aan. zijn er hier moeders die dit herkennen? ik vind het niet echt leuk, hoewel mijn zoontje er niet echt mee lijkt te zitten. Maar ik zou het zo leuk vinden als een kind eens wat leuks terugzegt, of zit dat er op die leeftijd eigenlijk nog niet echt in? </p><p>Ik zit er gewoon een beetje mee, omdat hij enig kind is. En als we naar de speeltuin ofzo gaan, valt het mij op dat echt alle kinderen wel een broertje of zusje bij zich hebben. en als ze dat al niet hebben zijn de moeders samen met een vriendin met haar kinderen. Ik ben altijd alleen, omdat ik hier in de omgeving nog weinig mensen ken. Maar ik zie dat die kinderen altijd op elkaar gefocust zijn, en mijn zoontje komt er niet echt tussen. Ben ik te bezorgd? Of herkennen moeders met 1 kind dit?</p>