Kleuter wil niet slapen

Onze lieve kleine kleuter gaat niet graag slapen.
Blijft naar beneden komen met bijvoorbeeld de medeling dat de vloer lava is. (Naar de wc gaan of wat water drinken kan kleuter zelf, naar beneden komen om te eten mag niet, dus dan blijft dir soort onzin over.) Het stopt pas wanneer ik zelf ga slapen, dan kruipt kleuter nog even bij mij in bed, en gaat daarna braaf in eigen bed slapen. Veel te laat dus! Help!

Erbij gaan zitten, wat ontspanningsdingen doen. Slaapmeditatie verhaaltjes luisteren, lekker kriebelen en masseren, nog wat nakletsen over de dag, boekje zelf laten lezen met nog even een lampje aan, dat soort dingen. En steeds benadrukken dat het tijd is om te slapen. Rustig liggen, stil zijn, dan komt de slaap vanzelf.
Zo te horen is er wat behoefte aan nabijheid. Zo komt het op mij over in elk geval. Kleuters zijn ook nog best jong.

Erbij gaan zitten, wat ontspanningsdingen doen. Slaapmeditatie verhaaltjes luisteren, lekker kriebelen en masseren, nog wat nakletsen over de dag, boekje zelf laten lezen met nog even een lampje aan, dat soort dingen. En steeds benadrukken dat het tijd is om te slapen. Rustig liggen, stil zijn, dan komt de slaap vanzelf.
Zo te horen is er wat behoefte aan nabijheid. Zo komt het op mij over in elk geval. Kleuters zijn ook nog best jong.
Bedankt voor het advies! Ik ga het proberen.

Terug
Bovenaan