Kleuter wilt niet meer in eigen bed slapen

Ik ben op zoek naar een een goed methode om mijn kleuter (net 4 jaar) weer in haar eigen bed te laten slapen.

Tot een jaar geleden sliep mijn dochter altijd in haar eigen bed, ze wilde zelfs nooit bij ons in bed zijn! Dat was eigenlijk al zo vanaf haar geboorte.
Een jaar geleden ben ik ziek geworden, en daarmee begon ook het slapen van mijn dochter in ons bed. In die tijd was ik zelf erg moe vanwege mijn ziekte, dus stond ik dit ook toe. In diezelfde periode ging het bedje kapot en hebben we snel een ander bedje moeten kopen - hier heeft ze dus nog nauwelijks geslapen.
Inmiddels ben ik gelukkig naar 3 operaties weer aan de herstellende kant, en is het dus tijd voor mijn dochter om weer in haar eigen bed te leren slapen.

Nu weet ik ook dat je dit om een 'harde' manier kan bereieken door het gewoon te weigeren en steeds (huilend) terug te brengen naar haar bed, maar aangezien ze best wat heeft meegemaakt door mijn ziekte voelt dit niet goed. Graag hoor ik jullie mening en tips!
 
Onze zoon sliep eerder ook goed in zijn eigen bed. Hij werd een keer wakker en omdat ik dan de volgende dag moest werken vond ik het niet erg. Toen ik het wel erg begon te vinden en de strijd aan wilde gaan won de vermoeidheid. Dit heeft lang aangehouden. Toen hebben we een matras naast ons neergelegd.. t werd natuurlijk alleen maar erger en hij sliep een goed jaar niet meer door. Wij hebben een slaaptrainer voor hem gekocht. Z'n aap.
hij laat hem slapen als hij zelf moet gaan slapen en in bed blijven tot de ingestelde tijd, dus tot de aap z'n ogen weer open doet. Sinds hij hem heeft nu een week of 2,5 gaat het heeel goed. De eerste nacht werd hij 3x in de nacht wakker. Maar aangegeven van aap slaapt nog dus jij gaat ook slapen en mama gaat ook slapen. De nacht daarna werd hij 2x wakker en die nacht daarna sliep hij doooor!!! En hij slaapt steeds vaker door. Hij probeert het nog wel eens. Maar dan doen we zijn nachtlampje aan. (Die gaat automatisch uit na 30 min) laat zijn deur open en hij wil graag dat onze open is en dan gaat tie weer slapen. Als de wekker gaat schreeuwt die altijd mama aap is wakker!!!!!! En als we dan reageren komt hij bij ons. 
 
 
Terug
Bovenaan