Klieren in borsten

Hi Girls,

Ik heb altijd al hobbelige borsten gehad (goed voelbare klieren) en een grote cupmaat (H). Begon al vroeg. Ook met menstruaties etc waren ze altijd beter voelbaar.

Nu voel ik rechts meer harde (dikkere verdikkingen). Denk iig geen nieuwe verdikkingen te voelen maar ze zijn duidelijk dikker/groter. Denk klieren maar vind het toch een beetje eng. Iemand die dit nog meer heeft?

Hey,

Is het je eerste kindje?

Gefeliciteerd met de zwangerschap en er is niks om je zorgen over te maken je borsten maken zich klaar om de baby te kunnen voeden. De hormonen zorgen ervoor dat alles opzweld dus ook de kliertjes in ne borsten en maaken zich klaar voor de baby. Door de hormonen kan het zelfs zijn dat dat bij de ene borst wel gaat rn de andere niet of juist wat langzamer.

Mocht je je toch nog steeds zorgen maken kan je natuurlijk altijd even naar je huisarts bellen ;)

Heel veel geluk in de zwangerschap ??

Hi Laurie,

Dankjewel voor je reactie, ben wellicht een hypochonder.
Vond het gewoon raar dat ze in een borst harder/groter zijn dan de ander. Ik wist ook niet dat dat door hormonen maar bij een borst kon. Je hebt gelijk en moet het proberen uit me hoofd te zetten. Hopen dat het lukt!

Dankje

Sorry voor dit doemdenken alvast, maar als je je zorgen maakt, kan het geen kwaad om het eens na te laten voelen door een arts. Mijn nicht werd ook verteld dat het allemaal geen kwaad kon en dat het bij de zwangerschap hoorde. Maar toen ze eenmaal bevallen was bleek ze uitgezaaide borstkanker te hebben. Ze heeft haar dochter anderhalf 'zien' worden voordat ze eraan overleed (en was toen al maanden blind als gevolg van de kanker). Echt beter een keer te veel naar de arts, dan een keer te weinig!

In de meeste gevallen zal het natuurlijk niet zo erg zijn, maar echt, bij twijfel neem geen risico.

Hier hetzelfde! Ben nu 8+2 En borsten zijn 1 cup gegroeid al maar ook wel dik van binnen en pijnlijk. Vooral links.
Het is al minder als in het begin, maar het hoort er allemaal bij. Is ook mijn eerste!

Dankje! Ik ga maandag de huisarts bellen. Ik heb nog eens gevoeld en het lijkt toch echt wel op klieren en komt in de buurt van mijn linkerborst. Ik denk dat ik gister op een verkeerde manier of vanuit een verkeerde houding heb gevoeld.

Terug
Bovenaan