Klikken bij drinken uit fles

Help, mijn kleine jongen (6weken) klikt veel bij het drinken uit zijn fles. Op advies van het CB zijn we al overgestapt op een grotere speen, maar dit  heeft geen effect.
Verder heeft hij erg veel last van kampjes en laat hij erg veel windjes. Zelf denk ik dat het door het klikken komt, maar de CB-arts zei dat dit niet perse hoefde. Heeft vervolgens ook niet gezegd waardoor het wel komt. Ik gebruik nu al Cinababy, maar dit werkt niet meer.
Het is elke keer raak, zo'n uur tot anderhalf uur voor de volgende voeding begint hij te huilen (soms te gillen van pijn). Dan neem ik hem maar op de arm. Hij is dan echt aan het drukken en er komen dan ook erg veel windjes uit. Ik vind dit zo zielig. Het gebeurt regelmatig dat we dan samen aan het huilen zijn. Wat moet ik doen!!!

Groeten Leonie

hoi leonie
boas doet dat ook sinds gisteren.we zijn al overgestapt op speen 2,maar dan doet hij het ook.hij drinkt ook minder en langzamer dan normaal.ik weet ook niet hoe het komt,hij heeft het nooit gedaan.ik was al bang dat hij misschien iets aan zn mondje heeft,spruw ofzo,maar ik zie niks.boas heeft ook iets krampjes,altijd al.gelukkig niet heel erg,hij hoeft er niet van te huilen.bij boas worden de krampjes niet erger door dat rare drinken.
venkelthee aan de fles toevoegen helpt tegen krampjes.dan is de voeding gelijk wat dunner,misschien dat hij dan beter drinkt zonder lucht te happen?
het is maar een idee.
sterkte ermee!
groetjes kari

hoi,
als je kindje klikt bij het drinken dan krijgt je kindje ook te veel lucht binnen.
dat zorgt weer voor krampjes enz.
je zou een andere speen kunnen gebruiken maar dan een die ook bij een andere fles hoort.
als je bv avent flessen gebruikt dan kan het zijn dat je kindje de speen niet goed in de mond kan houden.
een goede fles en speen is dan bv van difrax(gewone smalle flessen) en van dodie.
dus liever niet met brede (fles)halzen of te lange spenen.  
ook zijn onder lipje goed op de speen zetten wil wel eens helpen.
succes en ik hoop dat je er iets aan hebt.
claud

Ik kreeg gisteren van een   'ervaren moeder' ook al het advies om een difrax fles aan te schaffen. Schijnt dat ze hier beter uit kunnen drinken. Dus ik zo meteen naar de winkel en heel een nieuwe fles. We zijn sowieso toe aan een grotere fles. Want ondanks het klikken zorgt de kleine jongen er wel voor dat hij genoeg binnen krijgt.
Jullie horen het wel of het beter gaat met een andere fles.

Groetjes Leonie

Terug
Bovenaan