Klimmen en Klauteren!

Och ik houd mijn hart vast bij dat kleine manneke van mij, hij klimt echt overal op, de tafel,vensterbank,aanrecht,stoelen,boekenkast,schutting, hij stapelt auto's/knuffels of duplo om ergens bij te kunnen of neemt een stoel!
Ik kom ogen en handen tekort soms, zo snel als die kleintjes kunnen zijn!!
We hebben een speeltoestel in de tuin, met ook een glijbaan en hoewel de trap omhoog kan wil ik kijken hoe ik het nog wat veiliger kan maken zodat hij toch een beetje zelfstandig daarop kan, kan nu wel maar de ruimte tussen de spijlen ed vind ik te ruim daar zou hij tussendoor kunnen en het is toch ruim 2meter hoog!
Doen jullie kindjes dit ook?? De twee oudste deden dit wel maar nooit zo extreem en zeker niet zo creatief.
En iemand nog leuke ideen om buiten iets zelf te maken waar lekker op geklauterd kan worden??

Gr MJ

Hoi,

Hier ook een klauterfan. Alles wilt ze proberen. Ze is dan ook totaal niet bang om te vallen en huilt ook weinig als ze zich zeer heeft gedaan.
Het maakt haar ook allemaal niks uit.
Zo staat er hier in speeltuintje een glijbaan met klimrek. Via dat klimrek moet je bij de glijbaan komen. Iets te moeilijk voor haar. En wat deed ze ineens? Via de glijbaan omhoog klimmen, want dat lukte wel haha. Hoe ze daar nou weer op kwam?

Je kan altijd nog stoelen bedekken met kleden en hem daaronder door laten kruipen. Om kleine poef om overheen te klimmen. Leuke grote bal is ook altijd goed.
Succes

Irene

Laura pakt tegenwoordig een emmer om overal bij te kunnen, hier is dus ook niks meer veilig. Ze klimt ook bij de glijbaan omhoog. Misschien is een speeltentje met zo'n tunnel leuk?

Laura pakt tegenwoordig een emmer om overal bij te kunnen, hier is dus ook niks meer veilig. Ze klimt ook bij de glijbaan omhoog. Misschien is een speeltentje met zo'n tunnel leuk?

In het speeltuintje bij ons in de straat staat een glijbaan. Er is geen trap, je moet in een net klimmen. Dat kon Renske vorige zomer al. Nu kan ze het zo goed dat ik het haar zelf laat doen. Ook klimt ze regelmatig in en uit de kinderstoel. Ik hou haar zo veel mogelijk in de gaten, maar kan niet alles zien. En soms gaat het mis, dan is het brullen.
Ik weet niet zo goed wat je er aan kan doen hoor. Ik denk dat je wel iets anders kan wegzetten, maar dan gaar hij toch nog op op iets anders klimmen.
Veel laten oefenen, zodat hij er snel handig in wordt.

caithlyn pakt ook echt alles aan om te klimmen zelfs met een boek weet ze dat ze net iets groter is ahahha vind t soms wel grappig hoe slim ze zijn maar idd je hebt soms handen te kort ook hier word wel eens gevallen en ja daar leren ze weer van

caithlyn pakt ook echt alles aan om te klimmen zelfs met een boek weet ze dat ze net iets groter is ahahha vind t soms wel grappig hoe slim ze zijn maar idd je hebt soms handen te kort ook hier word wel eens gevallen en ja daar leren ze weer van

Terug
Bovenaan