klimt uit bed....

nou meiden...

Heb net vanmiddag nog in het topcic "grote broer, lief klein meisje"geschreven dat Daniel niet zijn bed uit kwam.
Jullie begrijpen natuurlijk wel al uit de titel dat hij nu .dus steeds uit bed komt.
Het is nu 1 groot drama, vind ik zelf.
Zijn middagdutje heeft hij niet gedaan omdat hij er dus iedere keer uit kwam en ik geprobeerd heb hem steeds weer terug te leggen.
Dit was op den duur natuurlijk huilen geblazen.
Nu vanavond is het weer een drama!
Hem hem om 7 uur op bed gelegd en hij is er nu al 16 keer uitgekomen, en terugleggen is steeds een drama, het lijkt wel of hij helemaal overstuur raakt.

Ik was dus van plan om de zijkant van zijn ledikantje er uit te halen, dan heeft een instapbedje.
Maar weet niet hoe ik het nu dus moet aanpakken.
Weten jullie hoe ik dit moet doen?

Een gewoon ledikantje vind ik persoonlijk te duur en eigenlijk niets om te kopen, hij klimt namelijk ook bijna uit de box en als het zover is, zal hij dat dan ook wel uit zijn ledikantje doen.
Als ik nu dus een ledikantje koop bij bijv ikea zitten we met een paar weken of zo en zo dit jaar denk ik weer met dezelfde problemen;
Dat hij er steeds uit komt en vanuit zijn hoogte vind ik dat gewoon eng.

Weten jullie hoe wij dit het beste aan kunnen pakken?
Weet effe geen raad nu als ik eerlijk ben, want hij komt er natuurlijk vanaf vandaag steeds uit als hij wakker is. (hoop dat hij vanacht door slaapt)

liefs marina

hoihoi

lastig zeg, waarom kijk je niet of je via marktplaats.nl goedkoop aan een ledikant kan komen. misschien vind hij het nog wel eng heeft hij nog de bescherming van de spijltjes nodig voor zijn gevoel.

succes ermee

dat vind ik dus een twijfelgevalletje, hij klimt namelijk haast uit de box, hij kan al door zich op te trekken met zijn knieën tot de boxrand komen zonder dat ik hoge dingen of opstapdingetjes in de box heb liggen, die heb ik er al express uitgehaald.
Het is voor hem alleen nog maar een been over de rand en hij is eruit... dat duurt dus denk ik ook niet lang meer, en dat heeft ie dus met een ledikantje dan netzo.
Voor mezelf heb ik dan de vraag; is het dan de moeite nog wel om er geld aan uit te geven en kunnen we het 'probleem' niet nu aanpakken i.p.v het uitstellen tot binnenkort dat hij ook daaruit klimt.

Overigens is hij vanavond eindelijk in slaap gevallen doordat ik de deur openhield bleef hij lief liggen, maar of dat vanacht nog zo is ??

liefs marina

Ik persoonlijk zou dan voor een groot bed kiezen. Ik maakte me juist zorgen als ze gaan klimmen want dan kunnen ze toch ongelukkig vallen. Heb je niet een groot bed waar je het mee uit kan proberen. Ik ben nooit aan een meegroeibed begonnen omdat ik het zonde van het geld vind. Milton is nooit uit zijn grote bed gestapt toen hij nog klein was. De eerste periode wel even een matras ernaast neergelegd voor als hij eruit zou rollen maar is 1 keer gebeurt en nooit meer.

veel succes
groetjes lisette

waarom heb je t ledikantje waas hij in sliep weg gedaan??
ik heb geen tips ofzo voor je, heb hier nog geen ervaring in, aangezien nathalia voorlopig nog wel in haar ledikantje slaapt.
persoonlijk denk ik dat ik toch op marktplaats zou kijken voor een ledikantje, en een matrasje naast zn bed leggen, voor als hij eruit klimt.
en anders zou ik de deur van zn kamer dicht doen, en als hij er dan uitstapt, lekker laten spelen, hij valt vanzelf wel in slaap hihi
nogmaals: ik heb hier geen ervaring mee hoor, kan best zijn dat als ik in de zelfde situatie zou zitten als jij nu, ik het heel anders zou aanpakken.
maar ik denk dat eerder dat dat het geval is, nathalia al een jaar of 2 is.
voorlopig kan ze nog wel in t ledikantje.
zit ook echt met verbazing te kijken dat er al zo veel in een "groot" bed liggen.

succes ermee!

liefs, do

Hoi,

Mijn neefje reageerde net zo. Een foto van papa en mama bij hem, een lichtje aan (zo'n nachtlampje) en een week of wat op nanny-wijze terug leggen wierp uiteindelijk zijn vruchten af.
Dus eerste keer nog zeggen dat er niks aan de hand is en hij moet slapen. Daarna niks meer zeggen, niet aankijken en in bed leggen.
Ook wilde hij geen slaapzakje meet aan, heb jij dat nog wel?
Heel veel succes

Irene

Hoi Mini,

Ik snap het niet helemaal dat een ledikantje te duur is, die heeft hij nu toch 1???? zal wel aan mij liggen!
Hier kan de jongste ook al uit bed klimmen maar hij doet het niet meer, dat heeft maar een paar dagen geduurd en toen riep hij mij weer gewoon!?
Wat willen jullie hierna voor een bed kopen??
Anders zou je ook gewoon op een groter bed over kunnen gaan met zijlat of waar je er 1 op kan zetten, je hebt ook tussenmaatjes, al heb ik ze hier altijd meteen in een groot bed gelegd, ik ben nu ook aan het kijken voor de jongste, ga meteen zijn kamertje wat anders aankleden!

Succes Gr MJ

wat een verwarring zo lezen bij sommige over zijn ledikantje;
het zit zo;
Zijn spijlen zijn niet zo hoog als bij een gewoon ledikantje, omdat het een ouderwets houten ledikantje is.
Nu gaan we er een zijkant uit halen (van het ledikantje dus waar hij nu gewoon nog in ligt) en daar zet mijn man een andere zijkant in (heeft hij gisteren gemaakt en vandaag nog effe in grondverf zetten enz) en die zijkant is iets hoger dan zijn matras zodat het gewoon een "normaal" instapbedje word zeg maar.
Maar vind het gewoon eng nu, als hij van omhoog naar beneden stuitert, slecht voor zijn nekje/ hoofd en bang dat hij zijn tanden beschadigt.

Hij gaat nu wel lief liggen en slapen, alleen als hij wakker word komt hij eruit, hihi en dan voel je snachts een klein handje aan je arm trekken en zachtjes roepen mama mamaaaaa,
vond het toch ook wel weer lief.

Sommige leggen er een matrasje naast, maar kopen jullie die er dan bij daarvoor?
Wij hebben namelijk een matras waar we zelf op liggen en zijn eigen matrasje, dus helaas kan ik dat niet doen.

Bedankt dat jullie reageren,

liefs marina

Terug
Bovenaan