klinefeltersyndroom

Hallo allemaal,

Wie kent het klinefelter syndroom bij mannen? Waarschijnlijk heeft mijn man dit, dit is nog niet zeker.
Ik kan dit met niemand delen alleen maar met mijn man, daarom schrijf ik hier maar. Want als het blijkt dat mijn man dat heeft kunnen wij samen geen kinderen krijgen.
De gynocoloog begon al over KID hoe staan jullie daar tegen over. Ik vind dit allemaal moeilijk om dit allemaal te bevatten. Ik heb het er erg moeilijk mee. Kan mij iemand misschien helpen of vertellen wie er ook over denkt om KID te doen.
Ik zie het niet meer zitten.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie

Vriendelijke groet,

N.

Hoi N.

Ik kan goed begrijpen dat dit een shock voor je moet zijn en dat je het even niet meer ziet zitten, het is een heftige mededeling die je voor je kiezen hebt gekregen!

Heeft de gyn. het met jullie -behalve over KID- ook nog gehad over ICSI? Dat lijkt op IVF alleen wordt de zaadcel dan in de eicel gespoten. Hopelijk komen jullie er voor in aanmerking. Kijk voor meer info op kinderwens.nl, misschien geeft dat je wat inzicht en moed!

Sterkte,
groetjes van Suus

Hoi N,

Ondanks heel slecht zaad zijn er inderdaad (zoals Suus zegt) met Icsi nog wel eens mogelijkheden. Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval lan zijn.

MBT jouw KID vraag en wat wij vinden.....Toen bleek dat wij vruchtbaarheidsproblemen hadden hebben we alle opties op een rijtje gezet en KID viel voor ons meteen af. We hadden er geen fijn gevoel bij. We hebben zoiets van of het kind is van ons allebei of het is van geen van ons. Adoptie is dus voor ons wel een optie. Dat zien we toch als een bijzonder avontuur waar je samen op dezelfde manier in staat. (je bent beide geen biologische ouder dus geen scheve gezichten)
Wij staan dus ook al even ingeschreven want er zijn behoorlijk lange wachttijden. Als we toch op een andere manier zwanger raken zeggen we onze inschrijving op. Er gebeurd de eerste jaren toch niets. Je krijgt alleen een inschrijfnummer toegestuurd en dan begint het wachten.
Ik ken wel een stel wat KID heeft gedaan en nu heel gelukkig is met hun kindje. Het is dus echt een kwestie van gevoel en dat kan niemand voor jullie bepalen. Zij hebben trouwens tegen verder niemand verteld dat het kind biologisch gezien niet van hem is. Zo krijgen ze ook geen vragen want iedereen denkt dat het zijn kind is en zo voelt het ook voor hem.

Ik wens je erg veel sterkte de komende tijd.

gr.Inge

Hoi anoniem

Ik weet niet wat het precies is wat jou man heeft maar dat je het niet meer ziet zitten is niet zo gek. Zelf staan we op de lijst voor icsi wat ook in combinatie met mesa en tesa kan. Dit betekend dat er via een kleine ingreep toch een zaadje wat gebruikt kan worden voor icsi bij jou man wordt gehaald. Hoe het precies gaat weet ik niet. Wat ik wel weet dat ze dit in nederland niet doen maar in belgie (gent) wel. En dat je het eerste gedeelte en onderzoeken in roterdam kan laten uitvoeren. Ik heb geen idee of dit bij jullie kan omdat ik niet weet wat jou man precies heeft en wat het inhoud.

liefs rozemarijn

Terug
Bovenaan