Klok terug komend weekend

A

Anoniem

Guest
Even een vraag hoe jullie omgaan met de klok die een uur terug gaat. Onze meid zit in een aardig regelmatig drink ritme. Elke morgen om 700 uur komt ze voor de eerste voeding, ookal heb ik haar om 5 uur nog een nachtvoeding gegeven. Ook sávonds om 1900 is het raak. Ik heb al geprobeerd om deze tijden te verschuiven maar dat lukt echt niet, ze krijst dan alles bij elkaar. De andere voedingen  kan ik wel schuiven met een uur, das geen probleem.  Nu gaat de klok een uur terug en dan kan ik er donder opzeggen dat ze om 600 uur en 1800 gaat komen. Vooral om 600 uur daar zitten we niet op te wachten omdat ze s'nachts ook nog altijd komt. Ze is inmiddels 10wk en weegt 5600 gr. Heeft iemand tips ook de tips voor evt doorslapen zijn welkom..

Gr Mellanie

hoi hoi

ja..ik zat ook al te denken aan dat uur terug hoe ik dat moet gaan doen,maar zal zich wel vanzelf wijzen hoop ik....

over dat doorslapen snachts....

mijn dochtertje slaapt door van 7 sávonds tot 8/8.30 sóchtends(ja..we boffen!)
maar dit is sindskort(ze is nu een dikke 5 maand).

2 week terug....kreeg ze om 19.00 een fles,ging dan op bed,dan maakten we haar om 22.00 wakker en dronk ze,in een donkere slaapkamer(licht op gang aan) haar flesje halfslapend op en sliep ze weer tot half 9/9 uur.

dus mischien is dat een tip...haar om 22.00 nog een fles geven en snachts een keer doorbikkelen en haar geen fles  geven maar een speen.
Wij hebben dit ook eerst een paar nachten gedaan voor ze doorsliep.
Het kost je een paar nachten geen/weinig slaap,maar het hielp bij ons dus wel(daarmee wil ik niet zeggen dat het bij elk kind helpt!!! want elk kind is anders en sommige kids hebben gewoon wat langer een nachtfles nodig)

groetjes marjolein(mv lianne 13-05)

Dag mijn zoontje is al wat ouder (15 mnd) en ondertussen hebben we al twee 'klokverschuivingen'   meegemaakt. Alle twee de keren op het ergste voorbereid maar met een een a twee dagen had meneer het nieuwe ritme al te pakken. Ik zou gewoon de nieuwe tijden in een keer aan gaan houden dan wennen ze het snelst. Helaas geen tips voor het doorslapen.

Sterkte ermee

Ik zag deze week wel staan dat de klok om gaat maar had helemaal niet gedacht aan de voedingen van onze uk. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat.

Doorslapen, onze kleine slaapt toch al een hele tijd door, hij is 11,5 week. In het begin kreeg hij borstvoeding en toen kreeg hij om 21.00 uur nog voeding en dan sliep hij tot 02.00 uur en dan weer om 05.00 uur. Door het overstappen naar de fles kreeg hij om 19.00 uur een fles en als ik hem dan zou laten liggen zou hij slapen tot 02.00 uur en dan wordt hij om 05.00 uur weer wakker. Ik ben eigenlijk vrijwel meteen begonnen met hem wakker te maken voor de fles van 23.00 uur. Deze drinkt hij overigens niet altijd leeg. Hij gaat dan weer slapen. Tot een paar weken geleden werd hij dan rond 5 uur wakker. Dan gaf ik hem nog wat voeding en dan moest hij om 07.00 uur weer. Ik vond het wel dicht op elkaar maar ja hij vroeg er zelf om. Ik heb een keer geprobeerd om hem eens te laten huilen als hij om 05.00 uur wakker was. En ja hoor hij viel in slaap, en werd rond half 7 wakker. Dit heb ik vol gehouden en nu is hij het gewoon zo gewend en wordt hij netjes om 7 uur wakker. Het is even zielig om hem te laten huilen, maar ik ben er nu ontzettend blij mee. Ik kan me niet voorstellen dat als ik straks weer moet werken dat ik dan ook nog 's nachts op zou moeten staan.

Veel succes Kerstwondertje

Terug
Bovenaan