Mijn dochter 1,5 jr is ook erg vroeg wakker weer momenteel. In de oude tijd sliep ze sinds de overgang naar 1 keer slapen eindelijk tot 6 uur a half 7. Dat is nu gewoon weer 5 a half 6 geworden.
Ik hou wel de normale bedtijden overdag en savonds aan. En dat lijkt ze dan wel weer goed te trekken. Al is ze na het avondeten wel erg moe. En ze slaapt tussen de middag ineens 2,5 a 3 uur. Waar ik minder blij mee ben, want ik heb liever dat ze dat uurtje extra aan de nacht plakt ?
Ik kijk het even aan tot na het weekend. Ritme verschuiven kost nou eenmaal tijd. Als ze volgende week nog steeds overdag inhaalt, dan ga ik denk wel ietsjes proberen te sturen door haar na max 2 uur slapen wakker te maken overdag.
Als ze nu zo vroeg wakker is, dan zeggen we haar wel vanuit ons bed dat ze nog even verder moet slapen. Dat doet ze natuurlijk niet. Maar dan ligt ze vaak wel rustig met af en toe een jengeltje of wat geklets. En dan ga ik na 6 uur mn bed uit. Ik ben een tijd geleden al gestopt met om 5/5.30 de dag te starten. Na maanden was ik dat een beetje zat en het lukte ineens op deze manier. Even wakker worden hoor.