Klokverschuiving en zichzelf niet

Hoe gaat het slapen van jullie kids? Al omgeschakeld met de klok?<br />Ons zoontje (bijna 2 jaar) heeft er super veel last vanIn de ochtend vroeg wakker op ouwe tijd.. dus dat betekend nu 5.00 ongeveer (het was 4.37 op zondagmorgen).<br />Overdag erg jammerend, zeurend en huilen<br />Erg vermoeiende zeg maarIk merk dat hij even zichzelf in de weg zit.<br />De vorige keren had hij 2 dagen nodig om mee te komen, maar nu heeft hij er last van.Nog tips of ideeën?☺️<br />
 
Hier echt precies hetzelfde dus lees even mee. Ons zoontje is 2 en sinds de wintertijd heb ik een ander kind in huis. De tijd dat hij s ochtends wakker wordt is nu wel weer oké, maar overdag……idd heel veel zeuren, snel overstuur. Misschien valt het ook toevallig een beetje samen met een stap in de ontwikkeling. Mijn zoontje wil ineens heel veel zelf doen, mama mag niet helpen dan is het hek van de dam
 
Mijn dochter 1,5 jr is ook erg vroeg wakker weer momenteel. In de oude tijd sliep ze sinds de overgang naar 1 keer slapen eindelijk tot 6 uur a half 7. Dat is nu gewoon weer 5 a half 6 geworden. 
Ik hou wel de normale bedtijden overdag en savonds aan. En dat lijkt ze dan wel weer goed te trekken. Al is ze na het avondeten wel erg moe. En ze slaapt tussen de middag ineens 2,5 a 3 uur. Waar ik minder blij mee ben, want ik heb liever dat ze dat uurtje extra aan de nacht plakt ?
Ik kijk het even aan tot na het weekend. Ritme verschuiven kost nou eenmaal tijd. Als ze volgende week nog steeds overdag inhaalt, dan ga ik denk wel ietsjes proberen te sturen door haar na max 2 uur slapen wakker te maken overdag. 
Als ze nu zo vroeg wakker is, dan zeggen we haar wel vanuit ons bed dat ze nog even verder moet slapen. Dat doet ze natuurlijk niet. Maar dan ligt ze vaak wel rustig met af en toe een jengeltje of wat geklets. En dan ga ik na 6 uur mn bed uit. Ik ben een tijd geleden al gestopt met om 5/5.30 de dag te starten. Na maanden was ik dat een beetje zat en het lukte ineens op deze manier. Even wakker worden hoor. 
 
Mijn dochter is een jaartje ouder en wordt sinds de klok verschuiving ook ineens vroeg wakker. Wat hier helpt is om te blijven zeggen dat het nog nacht is en dat ze nog even verder mag slapen. De ene keer is 1x erheen gaan genoeg, de andere keer moet ik er een paar keer heen. Maar uiteindelijk gaat ze dan toch weer lekker in bed liggen en valt dan vaak toch nog wel in slaap. Ze heeft ook een slaapwekker, ik zeg dan ook dat ze me pas weer mag roepen als die wakker is.

M'n jongste dochter is net 1 en wordt ook al vroeg wakker. Ze is dan nog wel moe. Ze krijgt dan in het donker een slokje water en gaat dan weer in dr bedje. Dan hoor ik dr vaak nog wat zeuren/kletsen maar na een tijdje is het stil en slaapt ze weer. Zondagochtend had ik dit niet gedaan waardoor ik om 5.30 met dr beneden zat. Volgende dag ging het al stuk beter gelukkig met slokje drinken.
 
Hier ook hoor, mn meiden zijn 4 en 2.
Zondagochtend was het 5.15, de rest van de week 5.45/6.00. Vanochtend 6.10 dus al vooruitgang haha.
Ik weet van voorgaande jaren dat het precies 1 week duurde voordat ze weer 'gewoon' 6.30 wakker waren. Dus dat denk ik nu ook. Ik ga er vanuit dat het na het weekend weer normaal is.
De hele dag hou ik wel de nieuwe tijd aan en ze gaan s avonds pas 19.30 naar bed, maar slapen nu dus gewoon een uur korter.

Komt vanzelf goed, maar wintertijd is gewoon rot! Even doorbijten. Volgende week is alles weer normaal ;)
 
Ik hoop dat het zich vanzelf oplost en ?binnen een week. Ik heb hem gisteren en vandaag ook wat langer laten aanmodderen in bed. Het heeft geen zin bij hem om binnen te lopen, aai over de bol en zeggen het is nog nacht. Bij weglopen raakt hij overstuur. Bij ons in bed leggen ook niet, liggen doet hij dan niet. Een fles geven werkt 15min, in nacht modus gegeven (ja hij heeft nog flesvoeding haha, want het is nog een mini mensje wat achterloopt in groei en gewicht). Laten liggen Max 20min want dan gaat het heuen en geluid maken over in overstuur. Mijn probeer opties zijn op en dan kom ik hier hulp vragen haha ik wacht het wel af of het vanzelf bijtrekt.. hij zit nu op 5.17 dus we gaan vooruit?
 
Zoooo super herkenbaar!
Mijn peuter van 2 is ook niet in opperbest humeur en weigert ook nog eens zn middagdut..
Geen tips.. maar je bent iig niet de enige! Denk dat het tijd nodig heeft..
 
Mijn dochtertje van bijna 2 blijft ook nog redelijk vroeg wakker worden. Dag na de klok terug zetten was het 5.00 ipv 6.00. Dagen erna verschilt het tussen 5.00 en 6.00. Maar de afgelopen dagen was het alweer 3x op een rij 6.00 *jeujjj*. En vanmorgen weer 5.15 haha. En overdag ook niet te genieten, veel jengelen, huilen en heel erg dwars liggen. Het liefst doet ze ook geen middagdut. Ik denk dat het ook erg bij de leeftijd past van bijna 2. Pittig maar we moeten gewoon door gaan haha!
 
Terug
Bovenaan