klompvoetje

wij krijgen een jongen en een meisje.

ze zijn allebei kerngezond alleen heeft het jongetje
2 klopmvoetjes, dat weten we door de 3d echo.

de hartjes waren mooi en alles was aanwezig, 2 nieren etc.
de gehemelte is ook mooi dicht, en het ziet er verder super goed uit.
daar zijn we dan ook heel blij mee.

heeft verder iemand ervaring met een klompvoetje?

we weten nu al dat hij na de geboorte in een gipsspalk moet en dat er bij de 4e maand ofzo een foto wordt gemaakt om te kijken of het geopereerd moet worden, of niet.

hij kan er heeel oud mee worden en prof voetballen als hij dat zou willen.
maar misschien heeft iemand er al ervaring mee, dat helpt misschien ons een beetje.

gr   martina

Hoi Martina

Ik vond dit op het internet, misschien heb je er wat aan:

http://www.klompvoet.nl/
Vereniging oudergroep klompvoetjes.
Hierop staat volgens mij best wel veel info.
Succes ermee en hartelijk gefeliciteerd met je jongen en meid.

Liefs Natalie
(21w4d)

Leuk, een jongen en een meisje!
Super dat ze allebei gezond zijn, maar ik kan me voorstellen dat je toch even moet wennen aan het idee van klompvoetjes bij het jongetje en natuurlijk zit je met allerlei vragen! Gelukkig kunnen ze tegenwoordig de voetjes omdraaien als dat nodig blijkt te zijn. Neemt niet weg dat je zeker de eerste periode toch extra zorgen hebt met beentjes in het gips en ziekenhuisbezoekjes enzo!

Ik kan je er verder niets over vertellen, maar ik hoop dat je alle informatie krijgt die je wil!

Michele (22+1 van de 3e)

Hoi Martina!

Leuk dat je een jongen én een meisje krijgt!! Lijkt me leuk, een tweeling!
Beide gezond, dat is het belangrijkste! Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is zo'n klompvoetje. Heb zelf geen ervaring, maar wilde toch ff reageren.

succes met de zwangerschap!

Liefs!

Wat leuk een jongen en een meid! geweldig..
lijkt me ook echt wel ff schrikken als je dit nieuws krijgt maar hoofdzaak is ze zijn gezond toch.?
ik weet zelf niets van klompvoetjes af, hoop dat het allemaal een beetje mee mag gaan vallen!

Liefs Jenny

Hoi Martina,

Ik werk zelf op de poli orthopedie en zie dus regelmatig pasgeborene met klompvoetjes. Als het goed is krijg je nog voor de geboorte een afspraak met de kinderorthopeed.

Ik dacht eerst dat klompvoetjes altijd heel erg was maar je hebt ze in verschillende gradaties. Je zoontje zal een gipsspalkje krijgen voor een aantal weken/maanden.

Tuurlijk is het toch schrikken als je zoiets te horen krijgt maar na het ingipsen kan de stand al goed zijn en soms moet er nog een operatie volgen.

Ik wens je straks als de kleintjes er zijn heel veel succes en sterkte toe.

Liefs Martine

Hoi!

Gefeliciteerd! Wow! Een jongen en een meisje! Geweldig.
Toch rot om dan te horen dat je jochie een lichte handicap heeft.
Een vriendin van me kreeg afgelopen december een dochter met twee klompvoetjes van de ergste gradatie. Verder perfect gezond.
Haar voetjes zijn na de geboorte meteen in het gips gegaan. later is ze aan beide voetjes geopereerd. Nu heeft ze aangepaste schoentjes die in een bepaalde stand op een soort van 'snowboard' of plank zijn bevestigd.
Het is natuurlijk erg vervelend. Voor het kindje en voor de ouders.
De kraamtijd is niet helemaal hetzelfde als je kind in het gips zit. En een eventuele operatie is ontzettend emotioneel voor nieuwbakken ouders.
Maar klompvoetjes komen bijna altijd goed gelukkig. Jullie en je zoontje moeten er even doorheen. En je zoon is er vast niet minder prachtig en lief door!

Succes! Geniet van je koningskoppel op komst en sterkte met het verwerken van dit toch wel rottige nieuws!

Liefs, Billie
21w4d zwanger van een prinsesje, Trotse mama van Quinten 18mnd.

Hallo Martina,

Wat leuk om te lezen dat jullie (ook) een tweeling krijgen !! Ik ben ook zwanger van een jongentje en een meisje. Heel bijzonder. Ik begin nu pas aan het idee te wennen. Ik kan je niets vertellen over een klompvoetje, maar waarschijnlijk wordt je hierin nu goed begeleid. Voel je ook al zoveel gediedel in je buik ?? Ik lees zo af en toe deze forum, maar reageer nu voor het eerst. Ik ben trouwens nu 20 weken en 5 dagen.

groetjes

Terug
Bovenaan