klonten in de melk, hebben jullie dit ook?

Hallo allemaal,

Ben niet opzoek naar een oplossing ben gewoon benieuwd of meer mensen mijn ervaring delen.

Heb vanaf de geboorte van mijn dochter standaard melk van etos gebruikt. Omdat ik hier steeds speciaal voor moet rijden en ook voor als ze straks naar kdv gaat waar ook friso word gebruikt dacht ik stap over op friso standaar 1.
Ben niet tevreden en ga zeker weer terug naar de etos standaard 1. Heb hoe ik het ook doe klonten in de melk. Heb al met de helplijn gebeld heb zelfs mn pak moeten opsturen voor onderzoek, waar ik binnen 3 weken nog de resultaten van ga krijgen. Maar ook bij het nieuwe pak wat ik van hen heb gekregen heb ik last van de klonten.

Wie deelt/delen deze ervaring?

 
Ik werk op een kinderdagverblijf en de kindjes die daar friso gebruiken, hebben ook altijd klontjes... KLONTEN!!! haha (raar woord eigenlijk hihi ;-) )
Moet je het niet klaarmaken met gekookt water? Ik gebruik Nutrilon, geen last van klonten.
 
Yep, Friso klontert!
Ik gebruikte eerst de standaard en nu de Comfort icm Forte....ZIjn allebei klonteraars ;)
Je moet het idd klaarmaken met water wat net van de kook af is, anders lost het slecht op.
Ik maak altijd een gedeelte van het water heet en roer hier goed de voeding door, daarna vul ik het met koud water aan. Mw vriend was eigenwijs en maakte de fles in 1 keer klaar...tja toen kwam er niks meer uit de fles en uk boos!

Groetjes en anti-klonterse
 
Wij gebruiken ook friso (heb zowel de standaard - forte)gebruikt en zitten nu op de comfort (ja hebben ff moeten zoeken naar de juiste voeding voor ons manneke ivm reflux) maar hier geen klonten hoor.
Ik zal ff opschrijven hoe ik het klaar maak.......
Ik heb 3 flessen dus maar er voor 3 klaar.
In ons geval 120 + 4 schepjes.
Dus voor 3 flessen 360 water + 12 schepjes.
Ik neem 240 "kokend" water en 120 koud water.
Ik doe eerst het "kokend" deel in een maatbeker.
Daar doe ik de totaat aantal schepjes bij en neem de garde en roer goed daarna het koude water erbij om aan de totaal hoeveelheid te komen.
En overgieten in de flessen, dan heb je geen klonten.
Nou comfort voeding is wat dikker enz dus als iets snel klontert is het die wel. Maar ik heb echt gaan klonten!!
Maar om het aan te maken dus het grootste gedeelte "kokend" water nemen.

Sucses hoop dat het nu bij jullie ook niet meer klontert

gr Louise maart'11 club
 
Bij onze floortje mocht het wel (4 jaar terug) en zou dus niet weten waarom het nu ineens niet mag.
Zolang de kan schoon is waarin je het maakt en de koelkast ook zou ik niet weten waarom niet......
Ik doe de voeding nadat ik hem gemaakt heb in de flessen en zet die in de koelkast.
Het is niet voor heel de dag we zitten hier nog op 5 -6 voedingen op een dag.
 
Terug
Bovenaan