Klontjes in melk

Hallo meiden!!!

Wat een ramp. Wij zijn al 3 maanden aan het klooien met de Friso Comfort melk met Johannesbroodpitmeel. Wat wij ook niet doen er komen altijd klonten in. Wij bereiden de melk per flesje. 180cc warm water en dan 6 schepjes melk en 2 schepjes broodpit (dat moet ze hebben van de c.b.). Het spul klontert als een gek. Iemand advies? Alvast bedankt.

Hoi Marta

Ik gebruik ook jbpm maar doe eerst de jbpm in het warme water
goed roeren met een vork en dan de melkpoeder ook goed roeren
en ik heb dan geen last van klonten
Misschien kun je dat proberen

Gr Esther

Hallo,

Je gebruikt bij de Friso comfort wel kokend water? Dit is namelijk de enige friso voeding waar dit bij moet omdat anders de vezels niet oplossen.

groetjes Saskia

Hallo!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb beide methodes uitgeprobeerd en het lijkt soms te werken maar niet altijd. Het lijkt soms dat het net aan de nieuwe verpakking ligt van de jbpm of friso zelf. Het is wel minder geworden.

Als ik een wondermiddel vind dan ga ik dat meteen op de Forum zetten.

Hoi
Ik gebruik ook Friso Comfort,
het enige wat bij mij goed helpt is
de avond van te voren in een maatbeker alles voor de hele dag klaar te maken.
Ik doe dan een beetje koud water en verder gekookt water,
voeding erbij, garde erdoor en klaar in flessen doen.
Er zijn alleen mensen die zeggen dat je niet alles in ene tegelijk mag maken,
maar voor mij werkt dit het beste, sucses!

Het zou inderdaad wel handiger zijn als je de voeding voor een hele dag maakt maar ik doe dit niet. De reden dat dit wordt afgeraden is vanwege de bacterieen die onstaan in de voeding. Iedereen moet natuurlijk sit voor zichzelf afwegen.

Groetjes Saskia

Ik heb het belooft als mijn zoektocht naar een wondermiddel een goed resultaat zou hebben zou ik het heer meteen gaan melden. Bij deze:

Melk 50-50 aanmaken met helft kokend water dan de poeder en jbpm en goed schudden. Tenminste 1 minuut. Good schudden is doorslaggevend. Dan: open flesje en kijk of dat op de doop geen klonten zitten of onopgeloste melk. Als dit het geval is, alles weg doen en op nieuw beginnen. Dan   de tweede helft afgekookt en gekoeld water er bij en weer schudden.

Zo krijg ik 90% klontjes vrij melk op goede temperatuur.

WIj gebruiken ook Friso Comfort en wij doen voor een fles van 200 70 ml kokend water, dan direct 6 scheppen erbij en keihard schudden. Gaat met Avent flessen heel goed, want die dop sluit heel goed af, dan haal ik de afsluitdop er af, zodat de druk eraf kan, draai ik de fles open en doe ik nog 110 ml koud water uit de kraan erbij en dan weer even goed schudden. Bij ons eigenlijk altijd klontvrij op die manier.

Overigens heb ik wel het idee dat de friso comfort 2 beter gaat, minder snel klontert , dan de friso comfort 1.

Succes!

Ink

Terug
Bovenaan