kloofjes

Hoi
Nu geef ik al bijna 1 maand borstvoeding en dat ging heel goed. Ons zoontje komt heel goed bij en drinkt heel vlotjes om de 3 à 4 uren. Van in het begin gebruik in een tepelhoedje . Ik heb ook wel vaak last van kloofjes. Gisteren bloedde dat zelfs en ons kereltje heeft dus een beetje bloed binnen!! Ik was in paniek. Nu vroeg ik mij af of dat kwaad kan dat hij dat opgedronken heeft??? En wat kan ik eraan doen??? Is het beter met of zonder tepelhoedje???
groetjes!
 
Hi Lisa

Maak je maar geen zorgen, het bloed dat je baby binnen heeft gekregen kan geen kwaad, geen reden voor paniek. Wat je eraan kan doen is Bepanthen erop smeren en even laten opdrogen op je blote tepel en tepelhof. Dat werkt heel goed en snel, na een dag had ik er zelf geen last meer van. Als je tepel erg veel zeer doet mag je gerust het tepelhoedje gebruiken totdat het kloofje weg is. Ik hoop dat het helpt.

Groetjes!
Mama van Claudia 7 weken oud.
 
Nee, bloed of zelfs een beetje pus is niet erg. (vreemd eigenlijk he?!)
Tepelhoedjes heb ik nog nooit gebruikt, het schijnt dat je kindje dan niet zo goed aan je borst drinkt en je dus kloofjes blijft krijgen. Ik zou ze afschaffen en gewoon zorgen dat je je baby heel goed aanlegd.
En inderdaad Bepanthen is supergoed spul. Ik kreeg het destijds van mijn kraamverzorgster.

Succes!!
 
Voor kloven/gevoelige tepels gebruikte ik purelan creme van medela. Die creme is wat prijzig, maar erg goed en hoef je er ook niet af te halen als je je kind gaat voeden. Een creme die je er eerst af moet wassen voor het voeden is juist slecht voor kapotte tepels, dus let hierop bij de aanschaf!
Verder moet je er op letten dat als je kind aan de borst ligt hij de tepel EN een stuk tepelhof in z'n mondje heeft.
Als je het goed doet zitten boven en onderlip van je kind dus ruim en ook wel wat opengekruld om je tepelhof en tepel heen.
Van tepelhoedjes heb ik geen verstand, maar als je echt goede adviezen wilt van mensen die er veel vanaf weten, dan kun je terecht met vragen op www.borstvoeding.nl
 
Hoi,
Tepelhoedjes bevorderen juist kloofjes omdat je huid niet goed kan drogen. Even naar de huisarts voor een zalfje!
Is het genezen dan na elke voeding je tepels "insmeren" met een druppel moedermelk en dit aan de lucht laten drogen. Succes!
 
Terug
Bovenaan