kloppend hartje en bloedverlies

A

Anoniem

Guest

hallo dames!

ik maak me zorgen en vraag me af of er misschien dames zijn die mijn verhaal herkennen en tips of raad kunnen geven.
ik ben nu 7wk3dg zwanger en vorige week dinsdag had ik helder bloedverlies(na een zeer heftige dag op het werk). mijn hubbie en ik hebben toen vk en ha gebeld en zij zeiden ons gewoon af te wachten. ik had geen krampen en voelde me (lichamelijk!) goed. de dagen erna had ik af en toe wat bruin/oud bloed en gistermorgen ineens weer veel en helder bloedverlies. zelfs met enorme bloedstolsels (sorry voor de details...).
bij de echo zagen we een kloppend hartje en nix wat erop wees dat het misschien een tweeling was geweest. we weten dus niet waarom ik bloed verlies. vooralsnog ziet het er goed uit. de arts kon geen garanties geven maar  dat kunnen ze natuurlijk nooit.
ik voel me toch niet helemaal gerust en  heb me ziek gemeld. ik kan nu ook niet voor 20 kinderen zorgen.

wie heeft zoiets ook meegemaakt?

wil

hoi

ook ik ken dit. alleen had ik het wel eerder.ik had het in week   5 en  6 anderhalve week lang donker bloed helder rood bloed. en maar moeten afwachten wat het was. waarschijnlijk is het bij mij een innestelingsbloeding geweest of nog oud bloed want ik was al twee maanden niet ongi geweest. (icsi behandeing) maar bij mij is het goed gekomen ben nu 32 weken zwanger.
het is echt afwachten ik wens je heel veel sterkte en zal voor je duimen

groetjes danielle

He hoi! Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken, hoe moeilijk het ook is. Ik heb 3 weken achterelkaar bloed verloren. Gelukkig wist ik toen nog niet dat ik zwanger was anders had ik ook in de stress gezeten. Inmiddels ben ik 28 weken zwanger en alles gaat uitstekend! Meid, veel succes ermee!

groetjes esther

Bij deze zwangerschap heb ik een beetje bloed verloren met ruim4 weken, de echo met 8 weken was goed. Bij mijn vorige zwangerschap met 7 weken echt veel helderrood bloed, en het knulletje is nu ruim 5 maanden.

Maak je niet teveel zorgen, en blijf lekker genieten.

Miep

dank je wel voor jullie reacties dames. doet me goed om te horen (lezen). ik probeer me inderdaad niet te druk te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. ineens lijkt het nog zo lang tot ik 12 weken ben....
gelukkig merk ik dat als ik me rustig hou, het veel minder is. maar zelfs een stuk wandelen of boodschappen doen is al teveel.

hebben jullie nog tips? hoe hebben jullie je gehouden tijdens het bloedverlies?

wil

hoi,

ik heb dit ook gehad bij ruim 6 weken verloor ik voor de eerste keer bloed, ik ben meteen naar de verloskundige gegaan en zij zag met de echo een mooi klein kloppend hartje.
ik was erg opgelucht.

Na een week had ik het weer en wederom een echo, deze was ook goed. ieder week had ik wel een klein beetje bloedverlies tot dat ik in de twaalfde week heel veel bloed en stolstel verloor. weer met spoed een echo en weer konden ze niets vinden in de baarmoeder wat het bloedverlies veroorzaakte.

met 16 weken heb ik een inwendig onderzoek bij de gyneacoloog gehad en een echo .
het kon een poliep aan de baarmoederhals zijn of een voorliggende placenta.

ik had het allebei, de poliep is meteen zonder pijn of problemen verwijderd en de placenta kan vanzelf optrekken (of niet)
ik ben nu 30 weken zwanger en volgende week maandag gaan ze naar de placenta kijken.
ik heb na het   verwijderen van de poliep nog ruim een week bloedverlies gehad en tot nu toe niet meer.
heel veel succes met je zwangerschap en hou ons op de hoogte.

groetjes van diana

Hoi allen,

Ik ben nu 17 weken zwanger en had ook rond de 9 en 10 weken bloedverlies. Aan de echo was niets te zien, alles was prima in orde. Daarna stopte het bloedverlies maar nu is het al sinds zo'n kleine drie weken terug. Heel licht en misschien een paar druppels per dag maar toch elke dag daar....

na lang aandringen bij de verloskundige ( want het hartje klopte toch en de baarmoeder groeide dus er was geen reden tot zorgen) heb ik gisteren toch weer een echo gekregen en nu blijkt dat ik een zogenaamde voorliggende placenta heb.

Dit kan nog wegtrekken tijdens het verloop van mijn zwangerschap maar indien niet dan  wordt het dus een keizersnee waarbij het kindje in bepaalde gevallen ook nog veel eerder gehaald moet worden.

Dus twee dingen:

1. bloedverlies kan heel onschuldig zijn maar laat je niet afschepen!
2. heeft iemand ook ervaring met een placenta previa? ik zou dat graag willen horen.

groet v Marjo.

o ja: Diana,

Ik hoop voor je dat het inderdaad alleen die poliep was  of dat de placenta inderdaad opgetrokken is, zeker nu het bloedverlies gestopt is. Veel succes bij de echo!

Marjo

Terug
Bovenaan