klopt dit...

Ik heb gelezen en gehoord dat je aan het aantal hartslagen per minuut van je baby kan weten of het een jongetje of meisje wordt. 139 of lager=jongetje. 10 en hoger=meisje.Zou dit echt waar zijn??

Heb het geleen in een tijdschrift en ze waren serieus,er stond dat je dit aan je verloskundige kon vragen.

Ik betwijfel het....

p.s. en als je tijdens je zwangerschap mooi wordt/blijft wordt het een jongetje en als je puistjes,vlekken(lelijk wordt) enz. krijgt een meisje...???
 
Op je eerste vraag weet ik geen antwoord maar wel op je 2e vraag. Ben nu 20 weken zwanger en weet dat het een meisje wordt. Ik heb nog nooit zo'n mooie gave huid gehad als tijdens mijn zwangerschap, heel egaal en ook mijn haar is stuk dikker, iedereen zegt trouwens dat ik er goed uitzie en zo voel ik het ook. Dus dat laatste klopt niet helemaal.

Liefs Smargje
 
Het eerste zou wel kloppen. Of toch volgens mijn gynaecoloog. Niet dat je aan de hand van de hartslag 100% zeker kan zeggen of het een jongen of een meisje wordt, dat niet. Maar als tijdens de bevalling de hartslag van de baby daalt, mag die bij een jongen lager worden dan bij een meid, omdat die sowieso al lager zou zijn.
 
Er wordt inderdaad gezegd dat een wat lagere hartslag op een jongertje duidt, en vaak is dat ook zo, maar uiteindelijk zijn er ook weer zoveel uitzonderingen dat je je er niet aan vast kan houden.

Nou ik kreeg in de eerste maanden puistjes etc en wij krijgen een jochie!! Ook niet helamaal war dus...
 
Dat van die hartslag is ook een bakerpraatje. Tijdens het verloop van je zwangerschap veranderd de hartslag van de baby. Ik geloof dat die aan het eind een stuk zakt. Dat zou betekenen dat alle meisjes dan opeens jongetjes worden?

Ik zelf hecht niet zoveel waarde aan al die dorpspraatjes. Als je het geslacht wil weten, moet je gewoon een echo laten doen en het laten onderzoeken, zo simel is het. Alle andere "aanwijzingen" zijn borrelpraat.
 
Bakerpraatjes!! is mijn reactie wat je regel na ps betreft.

De hartslag schijnt vaak te kloppen, maar niet altijd. bij mijn eerste zwangerschap was hij zo uiteenlopend als wat(per dag zat er verschil in bij de ctg), dat ze in het ziekenhuis ook erg benieuwd waren wat het was.
 
Terug
Bovenaan