Klopt het aantal weken?

<p>hallo allemaal</p><p> </p><p>ik heb 17-10-2017 een mini gastric bypass gehad ,48 kilo kwijt en nu een gezond BMI. met mijn nieuwe partner inmiddels bijna jaar proberen zw te worden </p><p>ik ben afgelopen half jaar elke maand wel paar dagen overtijd geweest maar geen positieve test maar uiteindelijk steeds ongesteld geworden</p><p>ik heb 28-01 1e positieve test in handen gehad, Uiteraard heel erg blij</p><p>11-1 weer getest ( moeders voor moeders ) nog steeds erg positief</p><p> </p><p>nu hebben we gisteren een echo gehad bij verloskundige </p><p>hierop was alleen een vruchtzakje te zien en dat paste niet bij de berekening die hun aanhielden. Volgens hun zou ik 6 weken zijn en wat de echo liet zien 4 weken</p><p> </p><p>nu werd er gezegd rekening houden dat miskraam zou krijgen</p><p>maar mijn vraag is door al mijn veranderingen in mijn lichaam zou ik ook gewoon 4 weken kunnen zijn? Dat we onnodig bang en gestrest zijn gemaakt?</p><p>ik word vrijdag gebeld om te vragen hoe het gegaan is en heb voor dinsdag nog een afspraak staan</p>
 
Het vreemde is een beetje is dat ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. terwijl je 2 weken daarna pas gaat ovuleren.. waarom dit is weet ik ook niet helemaal. Toen ik mijn clearblue digital deed gaf deze aan +3. Volgende dag meteen naar de huisarts geweest en die zei ongeveer 6 weken zwanger. 4 februari hebben wij de eerste echo..
Wat ik me afvraag is, waarom moesten jullie dan rekening houden met meteen een miskraam? 
Toen ik stopte met de pil had ik heel veel lichamelijke dingetjes die ik niet kende. Wij hebben expres gewacht met sex hebben tijdens mijn ovulatie totdat mijn lichaam weer rustig was. Dit ook om te kijken en uit te rekenen wanneer mijn ovulatie precies was. Toen ik er wel klaar voor was, was het de 2e keer tijdens mijn ovulatie raak.
Wat me opvalt aan jouw verhaal is dat jij veel lichamelijke veranderingen achter elkaar hebt gehad en niet even rustig bent gaan kijken hoe en wat. Daardoor kon je er misschien ook niet goed achter komen wanneer je ovuleerde? 
Allemaal vragen waar je even bij stil zou moeten staan. Ook vooral luisteren naar je lichaam.
Succes!
 
Terug
Bovenaan