Klopt het dat de kans op miskraam afneemt na zien kloppend hartje op de echo?

<p>Hoi allemaal! <br /><br /></p><p>Ik lees op internet verschillende dingen omtrent de kansen op een miskraam. Nu staat er op sommige sites dat de kans op een miskraam aanzienlijk afneemt, na het zien van een kloppend hartje bij 7-8 weken. en de kans nog maar 1-3% is. <br /><br />weten jullie de feiten hierover? <br /><br /></p><p>liefs </p>

Jaaaa als je een hartje hebt gezien wordt de kans al veeeeeel minder groot. Maar er moet dan nog wel veel worden aangelegd..dus ben je nog niet helemaal zeker. Na de termijnecho zijn de kansen heel goed. De precieze cijfers verschillen online erg, en kan je maar beter niet weten als je het mij vraagt (mij maakte het angstiger). 

Ja en nee. Het is niet zo dat je de dag ervoor veel meer kans had dan de dag erna. Maar dat het hartje klopt, het vruchtje de juiste maat heeft en alles goed zit, zegt veel over dingen die eerder mis hadden kunnen zijn. En dat zie je dus pas op die echo. Het zegt dat je ook voor die echo al minder kans op een miskraam had, alleen toen wist je die dingen nog niet. 3% werd door de fertiliteitsarts ook tegen mij genoemd.
3% is nog steeds 3 op de 100 babies. Best veel. Er kan ook gewoon nog genoeg aan de hand zijn waardoor het vruchtje toch een fout heeft en dood gaat. Maar bij 97 gaat het gewoon goed dus. Het hield mij wel op de been toen, die kansen. 

Het is ongeveer hoor. Omdat het ingewikkelder is. Veel factoren, o.a. leeftijd, bepaalde medische dingen, erfelijkheid etc spelen ook een rol in je kansen. Het percentage verschilt per persoon. 

Mijn moeder had een miskraam gehad bij 12 weken. Helaas is een kans een kans. 
Gelukkig gaat het grotendeels dan wel goed die 97. Daar hou ik me dan maar aan vast! 
maar vind dat eerste trimester tot nu toe niks aan! 
??

Sterretje, ik ben geen expert. Helpt het je om het te weten? Wat naar voor je dat je het hebt moeten mee maken. Zelf heb ik 2 keer een miskraam gehad, maar beide keren rond 6 weken. Vandaar dat ik er toen eens een gesprek over gehad heb met de arts. Ik heb een lang traject gehad dus ik kan niet zeggen dat het voor mij niet erg was. Maar bij 11/12 weken verlies je wel al een mini mensje. 
Helaas bijtje, ook na het eerste trimester blijven de zorgen. En zelfs na de geboorte maak je je zorgen. Zodra je kindje bestaat gaan die eigenlijk niet meer weg haha ? Maar dat is iets moois, het zegt wat over de liefde die je voelt. 

Terug
Bovenaan