Klopt het dat je maar 1 dag een positeve ovulatietest hebt?

Wie weet dit.
Ik heb verleden week 3 dagen een ovulatietest gebruikt.
Maandag was het na mijn idee net niet positief (maar al wel gekleurd), dinsdag was  de test  veel feller gekleurd dan de controle test dus onqwijs positief, (test om 12 uur gedaan, geklust 8 uur later s' avonds dus) en woendag was de ovulatietest niet meer positief.
Kan het dus zijn dat je maar 1 dag positief bent en hebben we wel op tijs geklust omdat maandag de test al iets gekleurd was maar niet voldoende, dinsdag dus rond het middaguur onwijs fel maar ja man pas sávonds thuis dus 8 uur later dan test geklust en woensdag om 12 uur was er een echte negatieve test.
Wie kan mij hier iets over vertellen???

Hoi,

Helaas heb ik geen antwoord voor je, want ik begin morgen ook voor het eerst met ovulatie testen. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de reacties en lees dus ook even mee. Wij proberen nu zwanger te raken van een 2e kindje. Over onze 1e hebben we een jaar erover gedaan. En doordat ik een onregelmatige cyclus heb, hoop ik zo te zien wanneer me eisprong is en weet ik tenminste wanneer er voor moeten gaan. Hihihi.
Gaan jullie voor jullie 1e kindje??
Ik duim voor iedereen voor een spoedige zwangerschap.

Liefs marielle

Hoi Bobbian,

Het varieert van vrouw tot vrouw, maar meestal heb je inderdaad maar 1 dag een echt positieve test. Je moet het zo zien: rondom je eisprong maak je bepaalde hormonen aan die nodig zijn voor de eisprong. De ovulatietest kan deze hormonen detecteren. Men gaat ervan uit dat hoe dichter je bij de eisprong komt, des te meer van deze hormonen in je bloed zitten. Je krijgt dus echt een piek.  Als een test dus echt positief is, dan heb je binnen 12 tot 24 uur de eisprong.

Als ik het zo 's lees ben je dus wel op tijd geweest. Als een test positief begint te worden zit je dus aan het begin van de hormonengolf. Het hangt er dan maar net vanaf wanneer je je test doet. In het ziekenhuis raden ze altijd aan om 2 x per dag de test te doen omdat je dan die piek minder snel mist.

Je moet dus wel in je achterhoofd houden dat als hij echt positief is, je eisprong binnen 12 tot 24 uur volgt. Dat is dus nog wel langer weg dan die 8 uur waar jij het over had. Daarnaast leeft een eitje ook nog wel een paar uur in de baarmoeder (ik dacht zo'n 24 uur of zo). Je was  dus prima op tijd.  

Groetjes, Esk (ronde 25, IUI 4)

Dank je wel voor jullie reacties.
Volgens mij zij we dus dan ook op tijd geweest.
Ik moet wel zeggen dat ik het met een test wel erg klinisch vind worden maar man vond het niet zo leuk dat het een moetje wordt.
Maar aangezien ik 35 ben, hoop ik gauw zwanger te raken van ons derde kindje.
Voor ons zal dat dan  betekenen een tweede kindje in huis omdat onze oudste zoon overleden is op 2 jarige leeftijd.
Het loopt dus allemaal anders als gedacht, dus vandaar dat ik haast wil maken i.v.m. mijn leeftijd. We zijn nu met ronde 5 bezig

Bobbian,

Wat erg van je eerste kindje. Veel sterkte met dat verlies.

Wat betreft het klinisch worden: misschien moet je het niet tegen je man vertellen? Ik deed dat ook niet altijd. Gewoon een beetje verleiden en het goed timen.

Groetjes, Esk

Ja, het klopt dat je maar 1 dag een positieve ovulatietest hebt. 12-24 uur voor je eispron bereikt je LH hormoon zijn piek, dit is wat er gemeten wordt door de test.

Terug
Bovenaan