Klopt het dat je rest v/d flesvoeding na 1 uur moet weggooien?

A

Anoniem

Guest
Als het flesje niet op is,
mag het restant maar 1 uur blijven anders moet het weg?

Klopt dit?

Hoi, volgens mij niet hoor. Ik was wel voorzichtig toen hij nog kleiner was maar volgens mij is het zowiezo niet erg om een flesje te bewaren en later weer een keer te geven. Ik doe het gewoon in ieder geval, zonde van de melk anders.

Als ik in een hotel ben en geen flessenwarmer had gaf ik ook weleens warm water uit de kraan een beetje bij de fles. Volgens mij komt het allemaal niet zo nauw. Bij jonger dan 6 maanden zou ik wel voorzichtiger zijn.
Groetjes Marieke

Inderdaad, ik vond het ook al zo vreemd.
Het kan gewoon niet dat voeding voor een baby zo snel en gemakkelijk kan bederven.
Volgens mij zetten ze dat bewust op de verpakking zodat er meer gekocht
wordt natuurlijk.
En als het echt ZO gevaarlijk zou zijn, hadden ze dat er wel met koeieletters op de
verpakking gezet.

Dank je wel!

Je mag fv hooguit één uur buiten de koeling bewaren, en je mag een restje niet weer opwarmen.

Beide combineren, nee je moet een restje later niet weer geven.

Miep

Ik geef nooit restjes melk langer dan een kwartier na de fles. Ik denk niet dat je kindje dan nog wil drinken. Ik ben er heel voorzichtig mee. Waarom zou je het risico nemen dat er een bacterie in groeit? Dan maak ik gewoon een beetje nieuwe melk als het nodig is.
Maar ieder moet het natuurlijk zelf weten. Onze kraamverzorgster vertelde dat je het nog een keer op mocht warmen in de magnetron en de fles met goed heet water uit moest spoelen en in de koelkast bewaren (de lege fles).

Hoi

Dit klopt je ma een restje flesvoeding nooit opwarmen of langer dan een uur bewaren.
Bij mijn eerste 4 jaar geleden was er zelf een regel dat je gen voeding voor 24 uur mocht klaarmaken omdat er een aantal baby's hier in nederland doodziek waren geworden van de melk. Dit omda er net zorgvuldig genoeg met de higiene om gegaan was en dus ook flesjes met voeding nog een keer opgewarmt waren en langer als een uur bewaard waren. Het staat ook heel duidelijk op de verpakking.  Doen ze niet voor niets.

Groetjes Lucretia
mama vn quinten 4 jaar en fabian 7 maanden.

Hoi, nou dan zal ik wel mazzel gehad hebben, hij heeft er nooit iets van gekregen, Ik warm inderdaad geen 2e keer op maar geef een restje wel es s nachts als hij niet alles op heeft. Niet dagelijks maar komt weleens voor.
Misschien wel goed voor de weerstand...............haha

Terug
Bovenaan