Klopt het hartje nog steeds?

Hallo !

Ik zit even met het volgende. Rond de 10e week hebben wij een mooie echo gezien, goeie hartaktie, bewoog goed etc, dus wij heel blij. Nu moeten we over een paar dagen naar de VK voor onze volgende controle, de eerste echte controle zeg maar (echo is in het ziekenhuis gedaan). Onze VK zei weken terug (toen we de afspraak maakten) van 'dan ga ik ook proberen naar het hartje te luisteren'. Het komt vaker voor (heb ik gelezen) dat een VK rond de 12e/13e week het hartje nog niet hoort. Maar ik denk dat ik daar nu onwijs van zal gaan schrikken als dat bij ons ook het geval is, want je gaat gelijk piekeren volgens mij. Komt nog bij dat wij niet lang daarna lekker met vakantie gaan ... en als het hartje dan niet klopt, ga ik volgens mij niet lekker op vakantie. Zijn er meerderen die hier ervaring mee hebben? En snappen jullie mijn bezorgdheid een beetje?

Ik vind het al een hele mijlpaal dat ik nu de 12 weken ga passeren natuurlijk :)), ik voel me verder nog ontzettend zwanger (nog steeds de bekende kwalen enzo hihi), dus daarom voel ik me ook rustig zeg maar, zo van 'komt allemaal best goed'.

Ik hoop op reacties, bedankt alvast !!
 
Bij mij hoorde de vk het hartje ook niet met 12 wkn, wij hadden met 7 wkn al een echo gehad waarop een mooi kloppend hartje te zien was.

Wat de vk echter dan wel al kan zien is of de baarmoeder de grootte heeft die het moet zijn met 12 wkn en aan de bloeddruk kan ze ook het een en ander afleiden. Dat heeft mij toen echt wel gerustgesteld, vooral de baarmoeder grootte, omdat die echt niet blijft groeien als het mis gaat.

Dus mijn tip: als ze het hartje niet kan vinden (wat overigens echt heel normaal is) gewoon vragen naar de andere 'zwangerschapstekens'. Hoop dat dit je geruststeld (ben trouwens inmiddels al 29 wkn in verwachting)

gr,
Prize
 
Hoi Elleke!

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb ook met 10 weken een echo gehad en dat was allemaal ok. Bij 12 weken kunnen ze het idd soms niet vinden ik ben ook geweest toen, naar de vk, en die zei ook ik ga mijn best doen het te zoeken maar de kans bestaat dat we het niet vinden. je babytje kan heel goed 'verstoppertje' spelen omdat het nog zo klein is. Maar ze doen wel echt veel moeite hoor om het te vinden! En bij mij vonden ze het na zeker 10 minuten zoeken! Maar het is wel een opluchting ja ik had ook niet lekker naar huis gegaan, maar eigenlijk als je echo al goed was zit het nu ook echt wel goed hoor!! En misschien vind ze het binnen een minuut!! Als je een wat dikkere buikwand heb wordt er ook gezegd dat het moeilijk is om het te vinden nou ik ben totaal niet mager of slank eerder mollig/dik. En ze vond het dus wel dus misschien steld het je gerust! Maar ook als ze het niet vind volgende keer beter!! Jou babytje leeft echt wel hoor!!

Succes, liefs Linda
 
Snap heel goed wat je bedoeld!!
Bij mijn eerste was het hartje met 12 weken meteen luid en duidelijk te horen. Dus toen dat bij mijn tweede zwangerschap niet lukte, maakte ik me daar best wel zorgen over, ook al zei de verloskundige dat het heel normaal was. Ik had ook met 10 weken een hele goede echo gehad, zagen het hartje ook kloppen, maar toch wil je het graag horen. Je voelt en ziet verder ook nog niets van de baby, behalve dan de kwaaltjes en het is moeilijk voor te stellen dat er echt een klein mensje aan het groeien is in je buik.
Het hartje horen is dan de enige bevestiging van leven.
Maar goed twee weken later was het meteen goed te horen en voelde ik ook voor het eerst leven, dus voor niets zorgen gemaakt! Ben nu 26 weken en de kleine is lekker levendig!!
Maak je geen zorgen, misschien horen ze het bij jou wel meteen en zoniet als je verder geen bloedverlies of hevige krampen hebt zou ik me geen zorgen maken. Als je een goede echo hebt gehad, gaat het echt niet zomaar fout!

Veel plezier bij de verloskundige :)!

groetjes Anne
 
Hai Elleke,

Ik snap jou ook volkomen, zelf heb ik eerst ook overwogen om niet naar het hartje te laten luisteren omdat ik toen nog maar 11 weken was. Ze stelde het toen zelf gelukkig ook niet voor, maar de zelfde dag mocht ik wel voor een echo. Hier was gelukkig alles goed. Vlak daar na had ik bloed verlies en was ik helemaal in de stress ik was toen 12 weken en 2 dagen en toen hebben we wel met de doptone geluisterd. Ze moest heel lang zoeken maar uiteindelijk vond ze het wel, dat was geweldig!
 
hai Elleke,
Weet je wat ik deed als ik onzeker was,dan deed ik een helekorte echo laten maken en dan was ik weer gerustgesteld,Ik begrijp heel goed zeker als je met vakantie gaat dat je graag wil weten of alles goed is en met een gerust hart kan gaan genieten van je vakantie,dus als de mogelijkheid er is zou ik je echt aanraden om een korte echo te laten maken,puur en alleen maar om jou ongerustheid weg te halen,want je kindje doet het echt nog prima.Veel sucses en veel plezier op je vakantie enne niet te veel zorgen maken he.Groetjes el
 
Terug
Bovenaan