Klopt termijnecho?

Hoi!

Ik ben benieuwd naar hoe ver een termijn echo kan afwijken.

Bij eerste echo (8 weken) werd ik op 2 juli gezet. Met de termijn echo kwam er 29 juni uit.
En tijdens 13 weken echo 29 of 30 juni.

Dus het scheelt bijna niks hoor!
Maar vroeg me af in hoeverre een termijn ecjo überhaupt kan afwijken, puur nieuwsgierigheid.
 
Hi! Mijn termijnecho week zelfs een week af. Het is super normaal! Het gaat echt om mm werk met dat meten dus ik zou er niet al teveel waarde aan hechten..
 
Die uitgerekende datum zegt helemaal niks. Je bevalt over het algemeen ergens tussen 37 en 42 weken. Zelden op je uitgerekende datum. Dus die paar dagen maken niks uit. 
En de termijnecho is accurater dan de 8 weken echo. Ze bepalen de termijn echt altijd rond 11/12 weken omdat eerder of later niet betrouwbaar is. 
Bij deze zwangerschap was ik 5 dagen terug gezet, maar ik weet dat dat niet kan omdat ik de precieze dag van de iui weet. De verloskundige heeft dus toch 5 dagen later aangehouden. Maar ik ga eerder bevallen dmv inleiden. Mijn vorige zwangerschap beviel ik al met 35 weken.
 
Ja vindt de termijnecho ook alleen fijn als je een beetje een datum hebt. Iets om naar uit te kijken op de moeilijke dagen en maanden. Van mijn 1e beviel ik ook met 35 weken door vele complicaties en de 2e kwam met 39.6.
 
De meting is mensen werk als ze tien keer meten komen er tien verschillende metingen uit. Wij zijn 6 dagen vooruit gezet en met de 13 wkn een week later een extra controle door dezelfde verloskundige en die zes dagen vooruit bleef staan. Zes dagen vooruit lijkt me erg veel en onlogisch want heb de eisprong gevoelt en getest
 
Terug
Bovenaan