klossen wanneer?

Vanaf wanneer moeten de klossen onder het bed en waar moet je die halen?Gewoon bij thuiszorg ofzo?ik heb geen idee.en hoe maak je het baby bedje op in de juiste volgorde?
weet iemand dit?
groetjes

De klossen moeten vanaf week 37 onder het bed. Vanaf dan mag je nl ook thuis bevallen. Ik heb ze de vorige zwangerschap bij de thuiszorg geleend.

Babybedje; hoeslaken, lakentje, dekentje, lakentje randje omslaan en instoppen. Laag opmaken. Ik heb geen idee hoe ik dat moet uitleggen, maar lang leven de kraamhulp ;) !!

Leuke kerst tot nu toe gehad?

Liefs!

gewoon met m,n vriend thuis voor de buis,ik heb niet veel gedaan,ik kon niet naar m,n fam in arnhem gaan,jammer volgend jaar met z,n drieen dan doen we het over!
En jij? lekker gegeten en genoten?
xxx

Als het goed is krijg je tijdens de intake met de kraamzorg-instelling dit allemaal te horen. Je krijgt dan een hele waslijst met dingen die je moet hebben voor een thuisbevalling. (Zo ook de bedpan...)
Op veiligslapen.info vind je allemaal info over hoe je het beste het bedje op kan maken.

In de tijd van mijn eerste twee kids moesten de klossen rond de 7e maand onder het bed (iig voor week 34) en je kunt ze halen bij het groene kruis, gewoon huren of lenen... ook al ben je niet lid. Geld ook voor je bedonderlegger en als je leuk vind kun je ook nog een ondersteek meenemen :p
Normaal gezien verteld je kraamverzorgster bij de intake wanneer je deze dingen moet regelen maar ja, dat zal per bureau anders zijn!

Het opmaken van het bedje gaat zoals Nicole zegt, maar je kan ook een KATOENEN dekbed in een hoes gebruiken, word ook nog goedgekeurd dezer dagen. En als je het laag opmaakt zul je een 'bal' krijgen onder het voeteneind, dat compenseer je dan aan het hoofdeind met een handdoek onder het matras. En iid, hoe dan ook je kraamverzorgster zal je alles leren tegen de tijd. Iig werden bij mij alle speeltjes en dingen eruit gehaald, ook de bedranden werden in mijn tijd verwijderd, maar die regels veranderen nog wel eens dus wacht het maar af!
Gr astrid

ik heb gewoon 2 matrassen op mijn bed.dat is ook hoog zat en ligt nu al erg lekker met al die bekkenklachten enzo!

ik heb gewoon het dekentje in een dekbedovertrekje(van katoen!).in de wieg wel een lakentje en dekentje.
gewoon doen zoals je denkt dat het goed is ;-)
en als het niet goed is,dan doet de kraamzorg het wel voor ja!

haha gewoon bedje opmaken zoals je het zelf leuk vind staan. Het eerste wat de kraamhulp doet is de hele handel er weer aftrekken :) heb jij zo je best gedaan.
Verder gaat het netzoals een gewoon ouderwets bed met lakens en dekens.

Persoonlijk kies ik ervoor geen zeiltje eronder te doen, dat lees je vaak ook nog in de verhalen over bedjes. Vind het eng en heb liever een keer een vlek in het matras dan iets met je kind.

Veel plezier met je bedje, het ziet er echt dottig uit en niet voor te stellen dat er straks een babytje inligt. Hahaha en al helemaal niet voor te stellen hoeveel nachtelijke tochtjes je straks gaat maken naar dat kamertje.

Groetjes, Marijne

Terug
Bovenaan