Klossen,...

A

Anoniem

Guest
Hai!

Tja, dat bed en die klossen,... Zucht
Ik ben er een beetje door gestrest.
Ik zal even vertellen waarom, Overal staat vermeld dat het bed minimaal 80cm moet zijn.
Op een andere site weer minimaal 70,..

Nu heeft mijn kraamverzorgster ona bed al gekeurd op 65cm. Ze zij dat dit voldoende is maar, nu ben ik bang dat het toch niet ok is. Hormonen??

Hoe doen jullie dat?
Natas

Ik heb een waterbed en heb geen zin om die op te hogen met extra matrassen (het is trouwens al een seniorenhoogte, dus al best hoog).
Ik heb afgesproken dat mijn familie/man zelf het bed gaat verschonen (want daar gaat het vooral om). Ook moet ik zowiezo in het ziekenhuis bevallen, dus kunnen ze er ook niet zo moeilijk over doen.
Gr Tanja

Heej,

Nou ik had nog een bed staan wat zelf verhoogd of verlaagd kan worden (zonder klossen dus). En nu staat hij zo tussen de 70 en 80 cm. Volgens mijn vk was dit de juiste hoogte. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Rinske

Ik had bij mijn 1e bevalling klossen in huis staan maar nog nooit eronder gezet (bevalling was  ook  in het ziekenhuis). Toen de kraamhulp kwam zei ze dat het niet hoefde maar dat anderen wel moeilijk er over konden doen. Hier hebben ze dus al die tijd voor niks in huis gestaan.
Het bed wordt ineens ook mega hoog met die dingen eronder, vreselijk!
Misschien vergeten we het nu wel weer (stiekem) in de hoop dat het niet hoeft. Moet het wel dan plaatsen we ze er als nog onder.
Ik moet ze trouwens eerst nog wel ophalen ....

Monique

Hoi Natas,

Ik heb even de formulieren van de kraamhulp doorgekeken.
Bij ons staat erin dat de bovenkant van het matras op 75 cm hoogte moet staan/liggen.

Wij moeten klossen halen die 20 cm zijn; je hebt namelijk 3 maten....

Hopelijk heb je hier iets aan (het is allemaal zo verschillend)

Groetjes en succes!

Marga

Ik zou het bed gewoon laten zoals het is, kan me nou niet voorstellen dat ze vallen over 5 cm. Ons bed staat al een tijdje omhoog, omdat we van slaapkamer zijn verandert. Het bed moest toen toch uit elkaar en het was toen net zo handig om het gelijk op te hogen.

Gr Christa

Hee,

Bij mij in het boekje van de vk staat dat het bed tussen de   60 en 80cm moet zijn, dus ik zou het zo laten als ik jou was!

Ben ook een beetje gestresst omdat de klossen dus echt niet passen onder de poten van het bed..........dus nu moet manlief nog iets bedenken als tussenstukje of anders worden het toch limonadekratten denk ik.......

Kaat

Heel herkenbaar, op de site van de kraamzorg staat minimaal  70 cm, op die van de VK minimaal 65 cm en bij de intake van de kraamzorg zei ze tussen de 65 en 75... Wij hebben een laag bed, 45 cm tot de bovenrand van het matras, dus kan allemaal net, zoals de mevrouw van de thuiszorginstelling al zei : "dan moet de kraamverzorgster maar geen naaldhakken dragen ". Maar allemaal erg verwarrend !! Wij gaan over vier weken verhuizen, dus wordt het bed dan meteen door de verhuizers op de klossen gezet ! Gelukkig !!

Terug
Bovenaan