Dit wordt toch wel steeds logischer...nog steeds geen uiterlijke kenmerken te zien hoor ! Maar er is geen verbetering door Bepanthen, goed aanleggen, leegdrinken, etc etc.
De boel blijft makkelijk verstoppen, tepels zijn zó gevoelig en het doet PIJN, zeker in het begin met voeden ... later is het iets minder en is het wel te doen. Daar hou ik me maar aan vast... Maar na het voeden blijft soms een borst urenlang 'nasteken' en blijven de tepels zowieso erg gevoelig/pijnlijk.
Een lactatiekundige noemde dat het inderdaad mogelijk is dat er een overgroei van schimmels is ontstaan, die niet zomaar weggaan. Ze adviseerde om mezelf te behandelen met miconazolnitraat-creme (Daktarin) of Nistatine, na elke voeding. En om de kleine (hoewel hij nergens last van heeft !) toch ook te behandelen met gel of druppels - maar weet niet van wat dan ? Krijgt hij dan hetzelfde ?
Ik ga morgen de huisarts bellen maar wil eigenlijk dan hem kunnen vertellen wat ie mij voor moet schrijven ... (wat zijn we toch mondig he)
Want er moet snel iets gebeuren, de pijn is echt té .. Dus ga niet aanklooien om vervolgens over een paar dagen alsnog deze actie te nemen.
Wat moet ik verder ondernemen om dit te bestrijden - spenen 3 dubbel uitkoken, etc ? Wat een gedoe .. en dan te bedenken dat het probleemloos ging die eerste maanden ! Ik verlang er erg naar terug, want dit is toch niet helemaal de bedoeling..