Klungelen met bijvoeding!

Okee ik steek meteen van wal: ik vind het heel moeilijk on een ritme aan te brengen in het eetschema nu ik bijvoeding heb geintroduceerd bij mijn dochter van zes maanden. Ben ik daarin de enige of herkennen jullie dat?
Moet ik haar dan ineens wakker gaan maken tijdens haar ochtendslaap omdat ze fruit moet, want anders loopt het schema in de war?
Of geef ik gewoon te veel? Nl. 4 x flesvoeding (waarvan s ochtends en s avonds met nutrix er in) en dan nog een fruithap en een groentenhap tussendoor. Al met al lijkt het er op dat ik er meer aan moet wennen dan mijn dochtertje! Ik ben benieuwd of er nog meer moeders hiermee worstelen!
 
Hoi,
Al het begin is moeilijk hoor. Het valt echt niet mee die "eetschema's". Mijn dochtertje is inmiddels 10 1/2 maand en zelfs dan blijft het soms "rommelen". Maar wat hier wel goed werkt is om een "normaal"eetritme proberen te krijgen. Dus ochtend/middag/avond zodat je kindje straks gewoon kan mee-eten. Dus bijvoorbeeld;
ochtendfles(straks pap met bambix)
fruit
fles (wordt later boterham+fles)
fles
groente(+straks toetje)
fles+nutrix

Enne, ik zou haar niet wakker maken hoor....probeer gewoon tussen de bedrijven door langzaam een lekker ritme te vinden. Succes ermee enne het komt allemaal vanzelf als ze eraan toe is hoor.
 
Geef gewoon i.pv. een hele fles eerst het fruithapje (groente) en dan een halve fles en voer dat dan langzaam op. Een kind hoeft neit meer als 4x op een dag te eten als het ouder als 6 maanden is, doen wij (normaal gesproken) ook niet hè.

Bij ons gaat het nu zo:
07.30 bord pap (vroeger fles)
11.30 warm eten + toetje (vroeger fles)
15.00 fruithap (vroeger fles)
18.30 fles voor het slapen gaan.

Ik ben dus iedere keer langzaam van fles naar meer vaste voeding gegaan en dit werkte bij ons prima, was ook geen drama met eraan wennen. Ik heb een paar geweldig tevreden baby's die prima op gewicht zijn en lekker doorslapen, zo verkeerd kan het dus niet zijn.

Groetjes en succes!
 
Terug
Bovenaan