Klungelen met voeding

<p>Zoontje is 9 weken en weegt 5.5 kg en we klungelen enorm met voedingen ... </p><p>We geven al een tijdje 5 flesjes van 150ml + 5 schepjes, telkens om de 5u ongeveer (inclusief nachtvoeding) </p><p>Nu 2 dagen geprobeerd om overdag om de 4u te voeden zodat hij mss in de nacht wat langer slaapt. Hij drinkt elke fles gretig leeg en lijkt zelfs meer te willen.</p><p>Maar nu kom ik op 6 flesjes per dag aangezien hij in de nacht ook nog komt. Maar hij krijgt dus 1020ml voeding per dag, wat te veel is.. </p><p>We dikken al in met nutriton ivm reflux..</p><p>Geen idee wat ik nu moet doen? </p>

Maximaal een liter wordt al een tijd niet meer geadviseerd, er is geen enkel bewijs voor dat dit schadelijk zou zijn. Met 1020 zit je er ook maar een klein beetje boven, ik zou me er niet druk om maken, als de kleine man tevreden is :)

Je kan ook proberen 4 van 150 en voor slapen 1 van 180, en het is geen ramp als ie iets er overheen zit.

Heb mijn meisje ook wel eens na 180 extra gegeven omdat ik dacht ze heeft nog honger, dan lukte ze zo nog 60 weg en dan was het klaar ook. Had ze gewoon wat extra's nodig.

1020 is geen ramp hoor. Dat dronken mn dochters hier ook altijd met gemak. Genoeg dagen kregen ze 7x150, omdat ze in de nacht ook gewoon kwamen, maandenlang. Ze zijn er prima groot op geworden en hebben er niks van gekregen;)

Terug
Bovenaan