klungelen met voedingen

Hoi,
Onze zoon is 9 weken oud (wel 4 weken te vroeg geborenen) en  weegt 5kg. Hij drinkt  dit:
07.00u   165cc
10.30u    140cc
15.00u   140cc
19.00u   140cc
00.30u   165cc

Ovderdag lijkt hij niet meer op  te kunnen dan 140cc. Zijn laatste fles moet eigenlijk om 23.00 volgens het CB maar dan slaapt hij ontzettend vast. Ik laat hem liggen en komt om half één. Dan heeft hij dus al een lange ruk geslapen. Dan wordt hij weer wakker rond 5 uur maar heeft niet echt honger. Als ik hem bij me in bed neem, kan ik het rekken tot 06.30u. Is het beter om hem om 23.00u wakker te maken zodat hij leert langer te slapen na de fles van 23.00uur en niet na de fles van 19.00uur??
Het bij me in bed nemen vind ik ook niet echt een geweldige oplossing.

Herkennen jullie trouwens sowieso het geklungel met voedingen en de zeer uiteenlopende adviezen?? Ik vind het best moeilijk!

Hoi,

Eerlijk gezegd heb ik met de hoeveelheid voedingen nooit lopen klungelen.
Persoonlijk zeg ik, alles bij elkaar optellen en dan delen door de aantal voedingen.
In totaal geef je dus 750 cc per 24 uur, 5 voedingen.
750 : 5= 150 cc Dus ik zou proberen om dat eerst te doen en vanaf daar verder "breien"

Succes!!

ik bied mn zoontje van 6 weken nu 5 keer 165cc aan en overdag laat hij vaak wat staan.hij heeft dan schijnbaar genoeg.hij groeit als kool en drinkt erg veel voor zn leeftijd dus ik vind t niet erg.de adviezen   gebruik ik als richtlijn,maar ik volg ze niet stipt op.ieder kindje is zo verschillend,daar kun je geen vaste schema's op afstemmen.
boas komt snachts ook nog een keer,dan krijgt hij 100cc.het tijdstip verschilt erg.sturen in de tijdstippen werkt bij boas niet.in het begin bleef ik knikkebollend op tot 12 uur,gaf hem een goeie volle fles en om 3 uur was meneer er weer.na 2 weken dacht ik;bekijk t maar,om 22 uur een fles gegeven en naar bed.en toen kwam ie pas om half 4!de dag erna weer om half 2 en toen pas half 9.dit was helaas ook eenmalig.nu slaap ik gewoon lekker zolang hij slaapt.de ene keer is de lange ruk savonds,de andere keer snachts,weer een andere keer sochtens van 4 tot 9.ik vind alles best,maak me er niet druk meer om.op een dag komt die nachtvoeding vanzelf een keer te vervallen.
succes!
groetjes kari

Goedenavond!

Ik ben vréselijk aan het klooien geweest met voeding!! Heb alles uit de kast getrokken om er een ritme in te krijgen qua doorslapen en pas sinds Fien niet meer zo vreselijk afhankelijk is van de fles (na 7 maanden) vond ik het relaxed worden..

Fien had ook zo'n ritme.. Als ik haar niet om 23:00 uur wakker maakte, sliep ze tot ca. 01:00 uur en kreeg dan haar fles om vervolgens tot ca. 05:30/06:000 uur door te slapen. Het is alleen zó vermoeiend om elke dag om 01:00 uur wakker te worden om een fles te geven (breekt gelijk al je nacht), vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om haar tóch om 23:00 uur wakker te maken voor de fles; konden wij daarna naar bed.
Juist omdat ze dan nog in diepe slaap was, sliep ze ook weer makkelijk na de fles. (als ze zelf wakker werd om 01:00 uur was ze eigenlijk te uitgerust en viel dan ook moeilijker in slaap...). Deze fles om 23:00 uur langzaamaan qua hoeveelheid afgebouwd totdat we hem helemaal hebben laten vallen (dit was na ca. 4,5 maand).

Ik vraag me alleen af of je het moment dat je baby wakker wordt s'ochtends kan rekken hiermee. Denk dat het gewoon even het ritme is dat overigens snel weer kan veranderen... (denk je net een ritme te hebben... verandert het weer... daarom blijf je zo klooien met die voeding!!!)

Succes!

Martine (Moeder van Fien, 11 maanden)

Ja ik was ook erg bezig met de voedingen van mijn zoontje van 12 weken.
Maar nu gaat het goed.
Mijn zoontje krijgt om deze tijden zijn fles.
08.00 uur  160cc
11.00 uur 140cc
14.00 uur 140cc
17.00 uur 140cc
20.00 uur 140cc
23.00 uur 160cc.

Na de fles van 17.00 uur gaat hij slapen dan moet ik hem om 20.00 uur wakker maken voor de fles.
Hij gaat dan mee naar beneden.
Als hij dan weer moe word gaat hij naar bed.
Om 23.00 uur moet ik hem weer wakker maken voor de fles.
Deze geven we of beneden of op zijn kamer op een stoel. ( wel een lekkere stoel )
En dan slaapt hij door tot 08.00 en ook dan maak ik hem wakker.
Dan slaapt hij meestal nog door tot een uur of tien en dan is hij vervolgens de hele middag wakker.

Volgens het cb moet hij om de vier uur voeding hebben 160cc, maar overdag red hij die vier uur niet dus dan geef ik hem gewoon wat minder en dan om de drie uur, dat gaat perfekt.

Succes

hoi tatjana
ik ben blij om te lezen dat jij ook nog 6 flessen geeft.boas moet nu met 6 weken volgens de richtlijnen naar 5 flessen,maar dat red hij nooit.hij komt nog snachts en grotere flessen passen niet in zijn maagje.ik volg maar gewoon mijn kind en luister ook niet naar het bureau.mn moeder zei al;ze weten het zelf ook niet.het ene jaar is dit in de mode,het jaar erop dat.bij mij moest mn moeder op verzoek de fles geven en 3 jaar daarvoor bij mn broer moest het nog stipt om de 4 uur.erg tegenstrijdig allemaal.ik volg de meest natuurlijke weg.zo werden ze vroeger ook groot.
groetjes kari

Terug
Bovenaan