Klusadvies graag?!?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn man en ik zitten nu in de eerste ronde om (hopelijk) zwanger te raken.
Ik heb  de afgelopen maanden  3 vrij normale cyclussen gehad van 2x 28 dagen en 1x 26 dagen.

Nu we er helemaal klaar voor zijn kan het klussen dus gebeuren.
Ik verwacht mijn ei zo rond a.s. zondag of maandag, dus er wordt al flink wat afgeklust bij ons onder de lakens (hahahaha).

Nu hoor je wel eens dat je het om de dag moet doen, of iedere dag.
Ik ben de (klus)kluts hier een beetje in kwijt geraakt.

Weten jullie of het nou echt zoveel kwaad kan om het iedere dag te doen i.v.m. de zaadkwaliteit, of is het hoe vaker geschoten ... hoe groter de kans om de 'roos' te raken?

Als jullie hier wat meer over weten hoor ik het graag!

Verder wens ik jullie ook veel suc6 met zwanger worden en veel (klus)plezier onder de lakens!

Liefs,

Twinkel3

Hallo Twinkel..
Spannend dat jullie nu voor het eerst gaan proberen zwanger te worden zeg..
Ik ben zelf van mening dat je echt moet proberen om er niet te veel gericht mee bezig te zijn!
Natuurlijk hou je rekening met je vruchtbare dagen, maar het moet wel leuk blijven..
Ik ben een van de gelukkige bij wie het nooit lang heeft geduurd.
Bij onze oudste[ 1999 ] hadden we net besloten om er voor te gaan en toen was het al de derde maand raak.
Ook bij de tweede [2002] in de derde maand gelukt voor ons..
En vorig jaar waren we weer in de derde ronde zwanger van onze derde.
Dit eindigde helaas in een miskraam.
Een maand na de miskraam hadden we weer een positieve test, en inmiddels ben ik 17 weken en 2 dagen zwanger van onze derde..
We hebben nooit heel veel extra gevreen en lieten het op zijn beloop.
Wel rond de vruchtbare dagen. 4 a 5 dagen op rij dan..verder relaxed er mee om gegaan.
We zijn meer weekend-klussers..haha, en dat veranderde even..maar we  zijn er gelukkig nooit echt heel erg  mee bezig geweest..
Nooit zoiets gehad van..''kom op we moeten''..Denk echt dat dat helpt, al klinkt het makkelijker dan het is.
Tuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger zijn, en genieten van dit bijzondere moment..
Ik hoop op een vruchtbare tijd, en wens je veel geluk met zwanger worden..
Groet R

Hoi Twinkel,
Je kan het beste om de dag klussen, de kwaliteit van de zwemmers is dan goed en dan heb je de meeste kans om zwanger te raken. Begin ruim voor de eisprong, want na de eisprong is het eitje maar 24 goed, en daarna is er geen kans meer op bevruchting. Sperma kan tot 72 uur overleven. Als je dus de dag voor de eisprong heb geklust, is er een grote kans op bevruchting.

Kwaliteit van sperma gaat achteruit als je elke dag klust, maar ook als je minder dan 1 keer in de 10 dagen klust!

Heel veel succes!!
Groetjes Mylene

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Ook wij zijn normaliter meer weekendklussers dan doordeweekklussers, maar we hebben afgelopen week wel rekening gehouden met de meest vruchtbare dagen             (5 dagen op rij).

Ook ik had inderdaad gehoord dat iedere dag klussen invloed  kan hebben  op het zwemvermogen van mijn man z'n "jongens", dus we zullen vanzelf wel zien hoe dit voor ons zal uitpakken deze ronde.

We weten dat zwanger worden iedere keer toch weer een wonder is en dat je er zelf niet ontzettend veel invloed op uit kunt oefenen. Het enige dat we zelf kunnen doen is zorgen dat de omstandigheden een beetje gunstig zijn en dat we het "gezellig" maken met elkaar.
Enne, het verveelt nog steeds niet om aan  de klus  te gaan.............

We zullen wel zien hoe het deze maand verder zal verlopen, we gaan er maar niet vanuit dat het direct raak zal zijn, maar hopen natuurlijk wel op een spoedige zwangerschap.

Ik wens jullie een heel fijne en gezonde zwangerschap toe, en nogmaals dank voor jullie reacties.

Liefs,

twinkel3

hoi meteen naar je   ongi sex hebben   echt is mij ook geluktje bent dan op je vruchtbaarst echt probeer het laat wat weten groetjes

Hoi Twinkel!!

Hier mijn ervaring met 2x zwanger in een half jaar tijd....
Ik heb vorig jaar november een miskraam gehad en toen ben ik zwanger geworden op vakantie. Destijds was ik er nog niet heel bewust mee bezig en op vakantie gaat t natuurlijk allemaal wat makkelijker dus maak je waarschijnlijk ook vaker kans . Van die keer kan ik je dan ook niet exact vertellen hoe of wat.

Na die miskraam wilde ik heel graag snel weer zwanger worden en ben ik ovu-testen gaan gebruiken. Ik heb ze van sensitest en die werken prima. Omdat de cyclus niet bij iedereen hetzelfde is en dus ook de eisprong absoluut niet altijd op dag 14 hoeft te komen vond ik t heel fijn om te weten wanneer we net even extra ons best konden doen.
Ik heb een schoonzusje die bijna arts is en ook zij heeft mij wat advies gegeven.
Mijn ervaring en de tips bij elkaar leveren het volgende advies aan jou op:
Het beste kun je, als je weet wanneer je eisprong is, een paar dagen voor de eisprong om de dag klussen en 1 a 2 keer na de eisprong. (zaadcellen blijven nl een aantal dagen in leven, eicellen maar 12 tot 24 uur)
Het schijnt zelfs te werken om een aantal dagen voordat je hiermee begint geen seks te  hebben zodat de zaadcellen extra geconcentreerd zijn.  
Overigens is het niet slecht om elke dag te 'klussen' want wij hebben dat de vorige ronde gedaan en voila: ik ben nu 5 weken !!

Buiten dit alles om is het echt belangrijk om t leuk te houden en ontspannen te blijven.

Heel veel  succes ermee en hou ons op de hoogte he!!

Lotte

Hé hallo,

Wat leuk om te zien dat jullie op mijn oproepje hebben gereageerd.

Inmiddels zit ik in de week na mijn (vermoedelijke) ovu-dag en vorige week zijn we idd druk bezig geweest met het (hopenlijk) maken van een kindje...

De dag na mijn ongi hebben we ook lekker gevreeen hoor , maar idd nog niet met het idee dat hier wel eens een zwangerschap uit zou kunnen ontstaan. Maar wie weet?
Jullie zullen het wel van me horen over ong. 2 weken.

Ik baalde wel een beetje dat ik deze maand mijn ovulatie niet zo duidelijk heb bemerkt, vooral omdat dit voorgaande maanden wel erg duidelijk was. En heel misschien moet die zelfs nog wel komen, maar dit lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk aangezien ik mijn cyclussen toch wel aardig ken.

Nou ja, we zullen wel zien.

Veel suc6 met jullie zwangerschappen en ik hoop dat ik me ook snel in de rij aan mag gaan sluiten.

Liefs,

Twinkel3  

Terug
Bovenaan