klusdagen

A

Anoniem

Guest
Nou ik kom even met een gekke vraag, wij zijn pas begonnen met klussen om zwanger te raken, nou ja we klussen natuurlijk al enige tijd met elkaar maar niet met het doel om zwanger te raken, nu heb ik hier één en ander zitten lezen en nu vraag ik me af wat we het beste kunnen doen.
Ik las namelijk dat je het het beste om de dag kan doen, als je dat nou gewoon de hele maand door doet zou je dan sneller kans hebben op een zwangerschap of slaat dat nergens op.
En dan bedoel ik echt niet zo verplicht hoor, we doen het eerder dagelijks dan om de dag.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Liefs

Hoi Berte,

Je bent alleen vruchtbaar rond je eisprong. Weet je de duur van je cyclus? Als je je eisprong voelt is het makkelijk anders kun je bijvoorbeeld d.m.v. ovulatietesten achter de dag van je eisprong komen.
Aangeraden wordt om voor je eisprong om de dag te klussen. Dan heb je de meeste kans om zwanger te raken. Je eicel heeft een beperkte levensduur. Exact weet ik het niet omdat ik daar zelf wisselende info over vind (van 8 -24 uur). Klussen na je eisprong is dus wat riskant omdat je eicel dan al snel niet meer levensvatbaar is. Zaadcellen gaan wat langer mee: 2 tot sommige wel 5 dagen!

Teveel klussen kan invloed hebben op de spermakwaliteit. Dan spuit hij voornamelijk vocht i.p.v. de nodige zaadjes.

Veel plezier met het klussen en suc6 met zwanger worden!

Kijk even op babybrabbel.nl > onlinetest > vruchtbaarheidskalender hier kun je je gegevens invullen en krijg je wat meer inzicht in je vermoedelijke vruchtbare dagen

Groet!

Hoi hoi,je bent inderdaad alleen vruchtbaar in je piriode...dus heeft dat geen zin....je moet eerst weten hoeveel dagen je cyclus heeft,en waneer je je eisprong hebt...de meeste vrouwen hebben een cyclus van 28 dagen,,,dan ben je na de eerste dag van je ongi...ongeveer tussen dag 10 en 14 vruchtbaar...in die piriode raden ze je aan om het om de dag te doen.

sucses!!!

gr manuela

Terug
Bovenaan