klusfrequentie en zaadkwaltiteit

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik lees regelmatig vragen over hoe vaak je nu moet/mag klussen en of te vaak slecht is voor de zaadkwaliteit. Ik vraag me dat ook af, want ik wil rond mijn ei gewoon iedere dag klussen!

Dus heb ik mijn vraag voorgelegd aan de magnetiseur van wie ik mijn vruchtbaarheidskruiden betrek. Hij schrijft: Ik hou niet zo van dat ge-plan. Maak je geen zorgen over de zaadkwaliteit. Hoe vaker hoe beter.
Het is van belang dat je er ook met je gevoel bij zit. Als je opgewonden bent zal je hormoonstelsel stofjes vrijgeven die je vruchtbaarheid verhoogt. Dat merk je zelf ook wel, maar vaak heb je als vrouw wat meer tijd nodig. Je moet er de hele dag wat mee bezig zijn. Voor je man geldt dat niet. Maar, als jij zin hebt reageert zijn hormoonstelsel ook. Daar is hij zich wellicht niet bewust van, maar het verhoogt ook zijn vruchtbaarheid.

Het is natuurlijk EEN mening, maar misschien hebben jullie er wat aan.

Gisteren trok ik (per ongeluk) een boek uit de kast in de bieb over miskramen. Daar stond in dat ruim 70%! van alle zwangerschappen te gronde gaat nog vóór je NOD. Dan raak je zelfs niet overtijd! Schokkend nietwaar? Maar het gaf mij een heel nieuw licht op de zaak. Want wij roepen hier met z'n allen om het hardst hoe ons lijf ons voor de gek houdt. Maar misschien is dat helemaal niet zo, zijn de meesten wel vaker zwanger dan ze denken.

Gek genoeg gaf dit mij een nieuw vertrouwen in mijn lichaam. Dat weet echt wel wat het doet. Wij vrouwen zitten eigenlijk prachtig in elkaar, en het is toch mooi dat we bijna allemaal het vermogen hebben om nieuw leven te geven?
Het is niet mijn bedoeling hier mensen mee voor het hoofd te stoten. Kan me voorstellen dat als je al tig maanden bezig bent, niet zit te wachten op dit soort teksten. Laat mij in dat geval maar uit mijn nek kletsen.

Ik wilde het gewoon even delen, omdat ik hoop dat ik een beetje van mijn positieve stemming op anderen kan overdragen. Hopelijk kan ik er zelf ook zo over blijven denken.

Veel liefs, Inge

Hoi Inge.

Leuk om dit te lezen. Ik ben ook altijd zo aan het plannen. Mijn maanetje wordt er soms radeloos van. Hij weet langzamerhand wel wanneer we moeten en wordt hier gek van. Leuk dus om te lezen dat dit misschien allemaal niet zo hoeft.

Dat van die miskramen vind ik wel doodeng om te lezen. Waarom gunt mijn lichaam mij dit dan niet? 70% vind ik zo veel...
Gelukkig maar dat ons lichaam niet aangeeft als dit al voor de NOD gebeurt anders zou ik 2x per maand met mijn ziel onder mijn arm lopen.
ik vind in iedergeval dat je absoluut niet uit je nek klests. We zijn hier toch om elkaar nieuwe dingen te vertellen die misschien wel kunnen helpen....

Veel succes en groetjes.
Oby

Hoi Inge,
Juist leuk om je berichtje te lezen en volgens mij stoot je hier echt niet iemand tegen het hoofd.Het gaat er ook om hoe iemand iets brengt en dit doe je goed.Ik heb zelf een miskraam achter de rug en ik werd zwanger door er niet teveel mee bezig te zijn. Nu ik het zwanger worden heb meegemaakt ben ik er helaas wel te vaak mee bezig.

Liefs anoniem

Hoi Inge,

Dat van die miskramen wist ik inderdaad.
Ik had ergens gelezen dat maar 25% van de bevruchte eitjes daadwerkelijk innestelen.
Klopt dus wel aardig met die 70% van jou.
Miskramen zijn trouwens eitjes die niet levensvatbaar zijn, of waar wat aan mankeert.
De natuur doet dus goed zijn werk om gezonde kinderen op de wereld te zetten.
Ik heb dit ws. in januari gehad: had alle symptomen die je maar kon hebben bij een zwangerschap. Werd 6 dagen te laat ongi en dit was heel heftig.
Nu maar hopen dat het een keer goed gaat (hopelijk binnenkort).

Groetjes

Hoi Oby,

Ik wil je zeker niet ongerust maken, hoor! Mijn punt is meer dat zoveel meiden van alles voelen, en als het dan niets blijkt te zijn, denk je: ben ik gek of zo? Terwijl het dus best zo had kunnen zijn...

Hoi Anoniem,
Wat rot van je miskraam! Kan me voorstellen dat je nu een stuk minder onbevangen bent... Ik PROBEER het ook wat meer los te laten, maar ja, dat valt voor de meesten van ons niet mee, hè.

Hoi Anoniempje,

Ik vermoed ook dat ik twee keer wel bevrucht ben geweest. Ik had toen ook heftige verschijnselen, en andere dan in een 'normale' ronde. Ik hoop dat drie keer scheepsrecht is...

Veel succes meiden!

groetjes, Inge

He Inge!
Nou wat jij nu zegt,dat denk ik dus ook al een paar maanden en sindsdien ben ik er ook wat minder mee bezig;d.w.z niet meer geobsedeerd.
Goed dat jij het dus nu uitspreekt allemaal,ik weet zeker dat het voor een hele hoop vertrouwen en zekerheid geeft!
Wie weet;als iedereen zo gaat denken en er naar handelen dat er nog veel meer zwangeren volgen!

gr. petra

Haai!

ik mag je manier van schrijven wel, pienter, met alles rekening houdend, en op een leuke manier

xxx Barbarella

Hoi Inge,

Dit soort berichtjes zijn altijd welkom. Positieve energie en idem instelling is was we allemaal nodig hebben. Proberen niet teveel bezig te zijn met het moeten, maar het gewoon over ons heen laten komen.

Ga eens proberen dit vol te houden, wie weet....

Groet,
Roos

Terug
Bovenaan