klussen 3 dagen na eisprong?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik heb misschien een stomme vraag en ik denk dat ik het antwoord ook wel weet, maar toch!

Ik gebruik CB ovulatie testen, vorige maand op dag 15,  2 streepjes dus eisprong! Ik werd echter wel pas na 32 dagen ongi.
Deze maand weer op dag 15, 2 streepje! Netjes geklust rond die tijd maar mijn gevoel zegt toch dat ik nu op dag 18 ook nog moet klussen i.v.m met die cyclus van 32 dagen.
Nu weet ik eigenlijk dat ik die ovulatie test echt wel kan vertrouwen en dat nu klussen dus eigenlijk overbodig is maar toch! En dan ben ik ook nog bang dat het kwaad kan als ik nu klus, want stel nou dat het net de goede kant op gaat daar binnen en ik er nog eens flink overheen klus?

Ha ha, ik moet eigenlijk wel lachen om mijn eigen rare gedachten. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt hoor en we vrijen ook nog voor het lekker!

Groetjes Fennie

He Fennie,

Het kan echt geen kwaad om een keer extra te klussen hoor!
En beter een keer te veel als te weinig toch
Zolang je er ook maar van blijft genieten komt het vast wel goed!

Liefs Bibbi

hoi hoi,

het 2e streepje moet trouwens wel donkerder zijn dan de controle streep zijn
want wel een beetje vreemd dat je een positieve test hebt en pas na 32 dagen ongi wordt

maarja ovutesten geven vaak 2 streepjes aan dat heb ik dus ook gehad en toen dacht ik echt 100 keer bijmezelf "was dit maar een zwangerschapstest" hahaha

het werkt dus niet zoals bij een zwangerschapstest...wist niet of jij dat wist nl.

succes

liefs bri

Hoi hoi

Ik weet niet zo heel veel van die eisprong af, maar weet wel dat mijn huisarts zei, dat de meeste vrouwen hun eisprong 14 dagen voor hun menstruatie hebben. er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, en misschien ben jij er een van. Ach en twee dagen is nog niet eens zo gek. Ik bedoel: ik kan me zo voorstellen dat je lichaam zich niet aan regeltjes houdt........

Maarre zou gewoon maar van die test uitgaan hoor, die zal het wel goed hebben. En anders is het misschien een idee om je HA te bellen. Die van mij heeft telefonisch spreekuur en dan kan je vragen stellen. Die van jou misschien ook??

Ik wens je veel succes!!
Liefs Annet

Hallo,

Bedank voor jullie reacties!

En Bri, er staat in de gebruiks aanwijzing van CB ovulatie testen echt dat als de stijginglijn gelijk is aan, of donkerder is dan de referentielijn je je piek ontdekt hebt.
Dus daar ga ik dan ook maar van uit. Ik zie ook duidelijk verschil, de eerste dagen is de ene lijn echt lichter en op de juiste dag zijn de lijnen precies gelijk.

Groetjes Fennie

hoi hoi,

ja ik kon uit je verhaal niet opmaken of het 2e streepje dezelfde kleur of donkerder was.
dus dacht zeg t maar ff.
maar wel raar dat je toch pas na 32 dagen ongi wordt ik bedoel kan je net zo goed niet aan de ovutesten.
kan je daarvoor niet naar de huisarts??
ja ze zeggen dat het gemiddled 14 dagen duurt na je ei dat je ongi wordt en dat er uitzonderingen zijn maar 32 is dan toch wel een mega uitzondering!!!
of zie ik dit verkeerd??

groetjes bri

Hoi Bri

Een cyclus van 32 dagen is geen uitzondering. Mijn cyclus voor de miskraam was 35 dagen en de ei-sprong was dus niet na 2 weken, maar na bjna 3 weken. Een normale cyclus ligt ergens tussen 21 en 38 dagen.
Hoe alles u gaat worden weet ik niet, mijn lichaam is nog bezig om te snappen wat er gebeurt is

Liefs

Lydia

Hoi Bri

Ik wil niet betweterig zijn, maar volgens mij bedoelt ze dat ze op dag 15 haar ei had en na 17 dagen (samen maakt dat een cyclus van 32) Ongi werd. Ergens hierboven heeft ze het over een cyclus van 32 dagen.

Ik bemoei me er even mee omdat ik denk ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb (denk ik) vandaag mijn ei, als ik kijk naar mijn temp.curve. Maar ook ik heb een langere cyclus. Mijn cyclus duurt 35 (!) dagen en ik zit nu op dag 17, en moet dus nog 18 dagen. Als dat allemaal klopt, dan kan het dus wel degelijk avn die 14 dagen afwijken. Eveb mijn temp. curve in de gaten houden en dan zal ik maandag (of misschien morgen al) mijn HA even hierover bellen. Dan weten jullie dat ook gelijk maar, of dat nou kan of niet.

Liefs Annet

Terug
Bovenaan