Klussen en poetsen

Hoe staat het bij jullie met het klussen en poetsen? Zijn jullie al klaar, begonnen of in de voorbereidende fase?

Wij krijgen aanstaande vrijdag de kinderkamer en wagen (met toebehoren) geleverd. De kamer waar het moet komen te staan is op dit moment nog studeerkamer. De zolder waar de studeerkamer moet komen, wordt op dit moment nog verbouwd.... Kortom: hopeloos, haha!

Hebben jullie een thema gekozen voor de kinderkamer, of een kleur? Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie creatieve uitspattingen en poetsavonturen.

Groetjes,
Melian
 
Ha Melian,

Wij hebben het echt grote klussen al achter de rug. Mijn werkkamer is opgeheven, en is de kamer voor onze oudste geworden, die heel trots is op zijn grotejongenskamer. Het hokje waar ie eerst sliep is nu de babykamer. Dat heb ik helemaal opgefrist, en opnieuw geschilderd enzo, maar we hebben het verder hetzelfde gelaten - we vonden het al leuk. Beide kamers hebben veel rood.Het wiegje is trouwens mooi wit, en staat op onze kamer.

Nu zijn we bezig puin te ruimen op de werkkamer van mijn vriend (bij de verbouwing hebben we alles zijn kamer ingegooid). En daarna zijn we nog van plan de woonkamer opnieuw te verven, en moeten er daar weer wat meubels verschoven worden om plaats te maken voor de box enzo. Niks heel ingewikkelds.

De kinderwagen ligt nog in stukjes in de schuur - goed dat je me eraan herinnert - heeft iemand van dit forum trouwens enig idee waar ik nieuwe wielen voor het oude model Bugaboo Frog kan opduikelen? (1 achter, 2 voor)

Kortom, niet heel hopeloos allemaal, maar ik word er helemaal gek van dat ik steeds als ik iets af heb, weer iets nieuws bedenk, grrr. ik haat nesteldrang. En dan hebben we het nog niet eens over schoonmaken gehad!

Liefs, Maria
 
Hoi Melian,

Nesteldrang heb ik wel, poetsdrang helaas nog niet ;-) Zal misschien ook wel nooit komen, ik ben niet zo huishoudelijk aangelegd...

Ons kamertje schiet lekker op. In de zomer hebben we het helemaal geverfd. We weten niet wat het wordt en hebben het wat dat betreft dus neutraal gehouden: heel zonnig geel. Ik ben niet zo van de thema's, maar we hebben wel een soort motto: het moet een vrolijke kamer worden. Met die gele, zonnige muren lukt dat al aardig. Het wiegje en de garderobekast hebben we al. De commode en een ander kastje komen begin oktober. Dan gaan we het echt definitief inrichten. Op zich zijn we dus al lekker bezig.

Voor de muren hebben we al 'opdrachten' uitgezet bij mijn nichtje en een collega: mijn nichtje gaat vier schilderijtjes maken van de vier jaargetijden. Ze maakt veel kinderschilderijtjes en is echt supercreatief (heb een erg kunstzinnige familie met veel artistiekelingen). Mijn collega maakt twee schilderijtjes van Nijntje prenten. Wel met een eigen draai eraan, we laten de naam erin verwerken.

En mijn zusje is kunstenaar en maakt prachtige potloodtekeningen. We hebben nu in de woonkamer een geweldige tekening hangen, die ik wil verplaatsen naar de kinderkamer. Het wordt dus een kamer vol kinderkunst!

En ook de wandelwagen met alle toebehoren hebben we sinds vorige week binnen, dus volgens mij zijn we best goed bezig.

Liefs, Marieke
 
Hallo Melian,

Wij krijgen a.s. zaterdag de sleutel van ons nieuwe huisje :) Wordt dus nog even een drukke periode voor ons. Gelukkig hoeven we (op wat schilderwerk na) niet veel te doen.

We denken ongeveer begin oktober klaar te zijn, tegen die tijd komt ook onze babykamer + toebehoren.

De kleuren + behang hebben we van de week uitgekozen... Jij hiermee al wat verder??

Groetjes, Geert
 
Hoi Melian,

Hier is alles al klaar. Nu scheelt het dat ons zoontje net naar zolder is verhuisd en de 2e weer een jongetje wordt, dus behalve wat nieuwe knuffels en een nieuw schilderijtje hoeven we niet veel te doen.

Ook hou ik rekening met de vroege komst van de baby. De 1e was namelijk 7 weken te vroeg. Net alle kleertjes gewassen en die hingen te drogen op zolder, toen was ie er al. Veel te klein, dus we begonnen met maatje 40. Daar had ik toen niks van.

Maar nu, alles is klaar! De kamer is beige met blauwe knuffels.

Zo leuk elke keer dat ik langs de babykamer loop. Straks weer een humpie op dat kamertje. Nog zo onwerkelijk. Gisteren op kraamvisite geweest en die baby was ruim 5 kilo. Maar het leek zo klein! Super gewoon!!

Succes verder!

Anita
 
Ha dames, heer,

Aan wielen kan ik je helaas niet helpen Maria. Heb je al op Marktplaats gekeken?

Zo te lezen zijn jullie al wel lekker begonnen met het plannen en uitvoeren.

Wij hebben ervoor gekozen om de babykamer heel neutraal te houden met veel kleur in de accesoires. Zo hebben we een superleuk behangetje van Lief! op de kop getikt (met die vogeltjes) die we op een paneel achter de commode willen plakken. Hierbij hebben we een bijpassend rolgordijntje. Daarnaast wil ik gewoon lekker veel kleur in het beddengoed, lampjes, aankleedkussen etc. Kunst hebben we wel een beeld bij, maar hebben we nog niet gevonden. Tijdens een vakantie in Frankrijk hebben we eens de meest prachtige ecoline prints gezien. Heel dromerig, met felle kleuren. Helaas in Nederland nog geen alternatief kunnen vinden.

Leuk dat je zoveel creatievelingen om je heen hebt Marieke. Dat maakt het kamertje toch ook wel heel persoonlijk. Heel grappig om te lezen dat jullie nog niet weten wat het wordt. Ergens wist ik het wel, maar toch ga ik er steeds automatisch vanuit dat jullie een dochtertje verwachten :)

Drukke tijden voor jullie Geert. Gaan jullie er wel met frisse moed tegenaan? Lijkt me best pittig om in de laatste fase van de zwangerschap nog veel te moeten klussen. Hoewel ik het onze buren ook al eens heel succesvol heb zien doen (iets anders: januari bevallen en in februari de oplevering van nieuwbouw).

Veel succes met alle verdere voorbereidingen. Leuk he?

Groetjes,
Melian
 
Haha, wat grappig! Echt iedereen om mij heen denkt dat het een meisje wordt, maar ik heb zelf zó'n ontzettend sterk gevoel dat het een jongetje is. Ik zou volgens mij oprecht verbaasd zijn als het wél een meisje is... Hoewel ik met beide even blij zou zijn hoor!

XX Marieke
 
Wat zal het de vorige keer schrikken geweest zijn Anita. Maatje 40... daar ga je niet standaard vanuit. Hoe oud is jouw oudste inmiddels?

Onze buren hebben afgelopen dinsdag een zoontje gekregen. Inderdaad zo klein en zo vertederend. Of het nou 6 pond is of 9, ik vind het allemaal even inimini en fragiel.

Een half uurtje geleden is de kinderkamer bezorgd. De hele woonkamer staat vol met dozen en mijn handen jeuken om alles uit te pakken. Manlief liet net per sms weten "dat het hem heel leuk had geleken om alles samen uit te pakken :-(", dus schaar weer weggelegd en neiging tot uitpakken onderdrukt. Het is hem geraden om op tijd thuis te zijn vandaag! Haha :)

Dat nestelen werkt verslavend. Zolang je het voor je uit kunt schuiven is er niets aan de hand, maar als je eenmaal begint...

Liefs,
Melian
 
Terug
Bovenaan