Klussen... Hoe vaak??

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Sorry dat ik er even niet geweest ben! Maar ik ben er weer! Deze maand is even onzeker want mijn eerste cyclus was 40 dagen en ben daarna. 5 dagen ongi geweest en nu weer flink aan de klus! Ik weet dus niet mijn NOD! En ook niet mijn ei precies!! Wat denken jullie.

* om de dag klussen
* elke dag klussen
* om de 2 à 3 dagen klussen??

Ik weet het namelijk niet!!
Hoe gaat het verder met jullie?

Kus en succes weer allemaal

Hai meid,

Ik miste je al! Ik denk dat je eigen gevoel moet volgen met het klussen..... Wij gaan een paar dagen na ongi van start (houden vruchtbare dagen in de gaten) doen het dan om de dag of elke dag en daarna vaak ook om de dag of gewoon als we zin hebben......ik denk namelijk dat dat het belangrijkste is ook al voelt het soms al 'verplicht' klussen. Blijf vooral van elkaar genieten en bovendien kan het zaad een aantal dagen overleven en is het dus niet noodzakelijk om 3 weken lang elke dag te klussen.

Liefs Lynn.

Hey!

Zoals is Lynn zegt is het belangrijk om vooral je gevoel te gebruiken bij de klusfrequentie.
Uiteraard heb ik toendertijd mijn gyn ook deze vraag gesteld en zij zei dat 3 keer in de week voldoende moet zijn. Zo ligt er altijd wat zaad klaar om aan de slag te gaan! Dat houdt dus in zo om de dag of om de 2 dagen. Dit is het beste voor het zaad bij jouw vriend/man binnen. maar zo ligt er ook bij jou binnen een voorraadje op je eisprong te wachten. Sperma kan nl tot 5 dagen goed blijven bij jou binnen!!

Als je elke dag klust, heeft jouw vriend.man niet genoeg tijd om zijn sperma de gewenste kwaliteit mee te geven. Dan bevat het minder zwemmertjes en is de kans op bevruchting kleiner.

Maar bovenal: niet klussen omdat het moet, alleen als je zin hebt!!
Ik behoor intussen tot de eerste categorie (de meeste tijd dan...) en dat is echt geen pretje!

Liefs Daisy

Hey meiden,

Bedankt voor de reactie. Ik merk wel aan mezelf dat je aan het begin van je cyclus lekker zin hebt om te klussen. Maar richting het einde van de maand heb je zoiets van Pffff. Ik probeer het om de dag te doen en likt het niet door geen zin of te druk dan laat ik het een keertje zitten! Hoe gaat het verder met jullie.

Kus

Hoi
Ik zou ook gaan voor om de dag, maar wat Daisy zegt kan ik me ook in vinden dus 3 keer per week. Toch zou ik dan het gevoel hebben dat ik hem zou missen doordat mij 3 keer per week zo weinig lijkt. Maar het belangrijkste is dat het leuk en fijn blijft!
Succes!

Hi meid,

Dat ligt er een beetje aan, maar het belangrijkste is dat je er lol aan beleeft. In principe wordt om de dag aangeraden. Ik loop nu bij de gynaecoloog en het zaad van mijn man is ook gecheckt en dat was gelukkig heel goed vwb hoeveelheid en snelheid. Volgens de gyn kunnen we daarom wel elke dag klussen en dat doen we nu (verwacht vandaag of morgen mn ei) dan ook maar.
Maar ze raden aan om 36 uur te wachten, maar blijf er zo lang mogelijk lol aan beleven hoor! ;-)

Groetjes

Hoi Helena

Allereerst moet het geen verplichting worden. Het moet leuk blijven en je moet het vol kunnen houden.
Wij zijn nu vanaf vorige week zondag aan de klus en hebben 2 dagen over geslagen en de andere 6 dagen heerlijk van elkaar genoten. (want dat is belangrijk) Je moet je er zelf goed bij voelen en allebei zin hebben. Ander word het een moeten en dan gaat het zeker niet lukken.

Liefs

hey, ik heb wat opgezocht, staat hier ook op de site:
.Het is allereerst belangrijk dat je je cyclus goed kent. Vrij twee à drie keer per week; dan is de kans het grootst dat je binnen een half jaar zwanger bent. Je partner hoeft geen sperma te ‘sparen’. Ook moet hij niet te vaak sperma ‘lozen’; dat is niet goed voor de kwaliteit.

liefs!!

Terug
Bovenaan