klussen

A

Anoniem

Guest
Gisteren lang gesprek gehad met mijn man, wat blijkt, hij wil niet meer weten wanneer ik ongi ben of moet worden en hoe het nou precies zit met vruchtbare en onvruchtbare dagen.
Hij vind dat dat de romantiek erafhaalt en dat de sex dan teveel prestatiegericht wordt.

Hij wil er dus nix meer over weten en verwacht dat ik hem verleid op de goede momenten.
Dat is voor hem de enige manier om te kunnen klussen.
Hij vind ook dat ik er veel te veel mee bezig ben. Omdat ik mijn agenda bijhoud wanneer we zouden moeten klussen en wanneer we hebben geklust etc...

Nu durf ik hem al helemaal niet meer te vertellen dat ik ovulatietests besteld heb die als het goed is vandaag of morgen bezorgd worden.

zucht...

aan de ene kant begrijp ik hem wel
maar aan de andere kant zou ik liever ook die dingen met hem delen.

hebben jullie hier ervaring mee ?

He Claire,

Ik herken dit maar al te goed. Wij hebben ook 'bijna' juist dezelfde discussie gehad... Hij vond ook dat ik hem moest verleiden. Ik heb toen gezegd dat ik dat niet oke vond, in de zin dat we allebei een kind willen en net omdat ik diegene ben die zwanger kan worden, word ik maar verondersteld om initiatief te nemen? Terwijl ik ook elke dag mijn temperatuur moet nemen, mijn cervixslijm in het oog moet houden, ovulatietesten moet uitvoeren, en dan nog stiekem hem liggen te verleiden als de tijd rijp is zodat voor hem alles kan doorgaan zoals voor de keuze dat wij graag een kind zouden willen? Met alle begrip heb ik toen gezegd, maar ik word hier ELKE dag mee geconfronteerd, ... en voor mij is dat ook niet altijd even makkelijk... Ik heb steun nodig, je moet een team zijn. Als het zo moest gaan, dan kieper ik mijn termometer en al die ovulatietesten buiten: hij onwetend, ik ook dan...

Nee, ik vind dat je dat met twee doet... maar dat is mijn visie hierop, he... Ik heb het lichaam, dus ik moet het maar alleen regelen, dat kan ik niet... ik toch niet...

Uiteindelijk zijn we er uitgeraakt hoor, en nu ziet hij even halsreikend uit als ik naar een positieve ovulatietest... en is al iets meer geïnteresseerd...

Maar het blijft soms knokken hoor, 't zou veel makkelijker zijn moesten we zwanger zijn geworden in de eerste 6 maand of zo... maar ja, dat is een ander verhaal...

Dus, als jij het niet oké vindt, zou ik het toch nog een keer aankaarten hoor,...

Succes,
Erka

ja zoals jij het uitlegt begrijp ik het ook heel goed.
En ik moet zeggen dat dat ook mijn eerste reactie was.

maar zijn kant van het verhaal begrijp ik ook wel.

Het voelt het echt als een druk om te presteren en dat heeft dus geen positieve invloed op het klussen zelf.

vorige maand op de dag dat ik mn eisprong had, probeerde ik hem te verleiden. Hij gaf aan dattie moe was en wilde slapen.
waarop ik zei, ja maar ik heb vandaag mn eisprong, en ik ging door met knuffelen.
uiteindelijk hebben we toen toch geklust, maar halverwege stopte hij omdat zijn erectie het niet volhield.
de druk was te groot voor hem.

dat soort situatie's wil ik dus in de toekomst graag voorkomen.

Hoi Claire,

Ik begrijp dat het voor mannen moeilijk kan zijn om te presteren als het moet.
Maar je hebt samen besloten om voor een kindje te gaan en het komt helaas niet vanzelf.
Je bent gewoon afhankelijk van je vruchtbare dagen.
Mijn vriend is gelukkig anders in dit soort dingen: weet precies wanneer m'n ongi is en de volgende klusdagen.
Wij hebben ook niet altijd even veel zin, maar doen het dan toch maar omdat je geen ene kans wil laten liggen.
Het wordt toch een soort verplichting.
De eerste maanden is het zo spannend, maar als het niet wil lukken, gaat toch de romantiek eraf.
En dan kan iedereen zeggen: je moet het spannend houden en niet verplicht vrijen, sorry hoor, maar dat gaat bij ons niet meer op.
Je weet wanneer je (ongeveer) je eisprong hebt en weet dat als je een kindje wil, je het nu moet doen.

Groetjes

He Claire,

Dat mijn vriend halverwege stopte, heb ik niet meegemaakt... dan kan ik aannemen dat dat niet zo eenvoudig is...
Maar anderzijds ik haal ook niet altijd de volle 100% uit die vastgepinde vrijpartijen...

Wij hebben nu voor en na de klusweek echt leuke momenten, ongedwongen,... maar tijdens de klusweek is het soms (niet altijd) geforceerd en is het echt te doen om 'die zaadcellen'..., maar zoals Catelijne zegt, wij zitten ook al in ronde 12...
Naderhand - als het weer eens van het moeten was - maken we er wel samen grapjes over en komt het toch vaak voor dat we terwijl we er niet veel zin in hadden bij het begin, het toch nog heel goed vonden...

Ik denk wel dat jullie moeten blijven praten en een oplossing zoeken... Ik vind niet dat alles op jouw hoofd moet terecht komen, maar dat ben ik dan maar, he...

Succes!
Erika

Terug
Bovenaan