klussen...?!!!!

A

Anoniem

Guest
misschien een stomme vraag, maar komt ie toch maar:

a.s vrijdag heb ik mijn ei...(volgens de standaard telling van 14 dagen na eerste dag ongi)

Is het slim om de hele week te klussen..of is dat slecht voor t sperma..?

liefs zonneke

Ha Zonneke,

Las laatst ergens dat als je meer dan 1 keer per dag klust, de man te weinig tijd heeft om genoeg nieuwe spermacellen aan te maken.  Ik zie overal staan dat om de dag het beste is.... Weet dus alleen niet hoe het nou zit met 1 keer per dag, of dat nou goed is of te vaak...Nou hou ik me daar ook nog niet echt mee bezig... M'n mannetje wil het liefst 10 keer op een dag, maar dat komt er niet van hoor! We klussen gewoon wanneer we daar allebei zin in hebben, en da's toch wel vaak genoeg... Moet leuk blijven, al kan het natuurlijk nooit kwaad om een beetje te 'plannen'.

Anyway, veel succes en plezier met klussen dan maar, en laat je ei maar goed z'n best doen!!!

xHes

lieve zonneke..

Er bestaan geen domme vragen!!!

Volgens mijn gyn is het beste als je om de dag klust..
Het sperma als de kwliteit nomaal is blijft ongeveer 48 uur in leven dus als je het dan om de dag doet kun je het ei bijna niet missen..

Helaas werkt dit ook niet altijd..

De reden om het om de dag te doen is ook dat de kwaliteit van het sperma beter is als dat je het elke dag doet..
Ik bedoel er is natuurlijk op het oog geen verschil maar doe je het vaker dan zit er meer vloeistof in het sperma dan dat er spermacellen aanwezig zijn ..

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Liefs opeltigra1

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!!Lief hoor..

Ik was gewoon benieuwd, dacht dat bijv. de eerste week van je cyclus geen zin heeft, en dat je alleen zwanger kan raken  op dag vd  eisprong..maar die is natuurlijk weer niet echt te plannen, haha..

x zonneke

Hoi Zonneke,

Ik heb even voor je gekeken in het boek zwanger worden en daarin staat:
de 2e week van de cyclus vrij je om de dag. Dat houd je vol totdat je zeker weet dat de eisprong achter de rug is. Bij een regelmatige cyclus van 4 weken zul je een dag of 10 om de dag vrijen. Met dit schema ligt er rond de eisprong altijd een voorraadje vers en krachtig sperma klaar, ook als de eisprong onverwacht vroeg plaatsvindt. Je loopt niet het risico dat je een maand mist doordat je te laat in de cyclus begint te vrijen.

Let op: Je kunt de zwangerschapskans verhogen door vlak voor de verwachte eisprong de frequentie nog wat  op te voeren en dagelijks te vrijen.

Nou hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf nl. druk bezig met klussen (haha) en zat me hetzelfde af te vragen.

succes!!!!
Jasmijn  

Terug
Bovenaan