klussen..

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik zit met een probleempje. Misschien is dit herkenbaar voor jullie en kan ik even mijn "ei" kwijt
Vanaf volgende week kunnen mijn vriend en ik aan het klussen voor ons eerste kindje.
We willen het allbei graag maar mijn vriend vind het niet prettig om "gepland" te klussen.
Ik zou het liefst natuurlijk ook alleen maar spontane sex willen, maar ik heb natuurlijk ook rekening met mij eitje te houden.
Gister verleide ik mijn vriend, we waren lekker aan het knuffelen, tot hij stopte en zei, je wil dit toch niet omdat je zwanger wilt raken??
Ten eerste was ik nog niet vruchtbaar en ten tweede wilde ik het gewoon los van of ik wel of niet zwanger wil raken.
Nou, mijn hele avond verpest natuurlijk.
Hij wil best met me vrijen maar het moet er niet te dik bovenop liggen.
Wat moet ik hier nu mee??
mannen... *zucht*  

groetjes Eva (1e ronde 1e kindje)

Hoi Eva,

lastig hoor! Tja, gewoon nog een keer proberen, wil hij weer niet dan zou ik het bespreekbaar maken en het initiatief aan hem over laten! Tot hij weer vertrouwen heeft dat je gewoon zin hebt om te vrijen. En die kans is nu eenmaal groter nu je vrijt met een leuk doel in het vooruitzicht!!! En ik zou hem niet vertellen wanneer de gunstige dagen zijn. Dan hoeft hij zich ook niet verplicht te voelen.

Heel veel succes en klus-se.

groetjes Belle

Hoii,

Ja inderdaad een lastig onderwerp..
Ik snap opzich de reactie van je vriend wel, dat hij zoiets heeft van leuk, vrijen op geplande dagen.. Maar dat hij dan zoals gisteravond reageerde is inderdaad niet leuk. Maar hij wist misschien ook niet, dat je er verder geen bedoelingen mee had?

Ik zou het inderdaad bespreekbaar maken, en niet met je vriend bespreken wanneer je vruchtbare dagen zijn, zodat hij niet het idee heeft dat hij gepland moet vrijen, kan me best voorstellen dat er voor hem op deze manier ook niet echt veel aan is.. Als hij denkt dat alles maar gepland moet, en dat het niet spontaan kan.

Succes ermee!
Liefs, Maaike

Hai!

Jouw reactie is heel herkenbaar.. In het begin reageerde mijn vriend precies hetzelfde! Ondertussen na erover gepraat te hebben is het onderwerp gesloten.
Wij klussen wanneer we zin hebben ik moet toegeven dat ik ook zin maak af en toe als mijn eisprong moet komen  Hij vindt 't niet erg .. Hij begrijpt nu dat in die dagen ik gewoon het meeste kans heb en nu houd hij het zelf bij en zegt je hebt nu meer kans! Als ik geen zin heb doen we 't ook gewoon niet.

Sta er niet bij stil dat je er dan meer kans op maakt rond je eisprong .. Dan geniet je er ook van en voel je je beide niet verplicht.

Succes!

Hoi Eva,
Ja, ik snap ook jullie reacties. Wel een beetje een flauwe reactie van hem, maar goed. Op commando klussen maakt het zeker minder leuk. Ik zelf vertel mijn vriend wel wanneer mijn vruchtbare dagen er aan komen. Hij werkt namelijk ploegendienst dus dan komt het soms helemaal niet uit. Hij wil het weten zodat hij er ook rekening mee kan houden, hij wil het natuurlijk ook erg graag.
We hebben wel afgesproken dat we het gezellig houden en als we er geen zin in hebben, dan gewoon niet. Ook heb ik gezegd dat ik door de hormonen die dagen er sowieso meer zin in heb of het nu gaat om zwanger worden of niet. En dat snapt hij ook wel en ziet het dus niet als verplichting. Hij maakt er soms ook nog wel een grapje over van “wanneer moeten we weer?”.
In die dagen neemt hij zelfs vaak het initiatief want ja, hij is de gene die net hard gewerkt heeft en ik ga hem niet pushen. Geef hem natuurlijk soms wel een seintje. ;-)
Ik denk dat de manier van aanpak ook gewoon erg persoonsgebonden is. Succes ermee!!!

Groetjes,

Sara

Hoi Dames,
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad een goede tip om hem niet te vertellen wat mijn vruchtbare dagen zijn.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk!
groetjes Eva

Terug
Bovenaan