klysma

hoi allemaal
mag je een klysma gebruiken inv het dus gewoon niet kunnen drukken.....
het is meschien heel goor maar ja probeer het eruit te halen met mij vinger maar het zit gewoon vast...
wel hele kleine keuteltjes maar vind het niet echt prettig sorry voor dit ranzig iets maar wordt er een beetje wanhopig van door het niet kunnen drukken
heb al pruimen op gebruik roosvicee laxo?? help
 
Over medicijnen kun je het beste even overleggen met huisarts, VK of apotheek.

Verder wil ik je even vertellen dat het bij mij heel goed helpt om iedere ochtend te ontbijten met een bord cruesli. Boordevol vezels, dus in combinatie met voldoende vocht (en dat moet toch met dit weer) houdt dat veel vocht in je ontlasting en houdt het daardoor de ontlasting dun.
Bij mij werkt het beter dan roosvicee laxo.

Sterkte,

N.
 
Hoi,

ik heb het zelfde probleem, en heb in overleg met mijn huisarts twee klysma's gekregen om ( lekker verhaal) de eerste harde ontlasting weg te halen. verder moed ik elke dag lactulose nemen, dat maakt je ontlasting zacht, zodat het er gemakkelijker uitgaat. ook veel drinken is belangrijk.
 
Hoi,
Heb ook soms dat ik een paar dagen (4 a 5) niet naar het toilet kan. Heel vervelend inderdaad.
Bij mij helpt crusli niet, maar wel Brinta pap in combinatie met een kopje koffie. Maar dan nog lang niet elke dag hoor!

Verder moet je heeeeeel veel water drinken (zeker met dit weer)
Succes!
 
Terug
Bovenaan