Km, soja en ei allergie

<p>Zijn er nog meer vader/moeders die een kindje hebben met zowel koemelkallergie als soja en ei allergie? <br /><br /></p><p>ik ben op zoek naar inspiratie voor eten/bakken/ koken </p>
 
Voorheen gewerkt met een kindje dat behalve koemelk, soja en ei ook geen gluten, varkensvlees, citrusvruchten, liever geen suiker en appel mocht ? En toch was er nog best veel wat we konden koken.
In jullie geval bijna alles als ik het zo bekijk. Bijna alles van aardappelen, vlees en groenten kan gewoon. Pasta, rijst enz. ook mits in dat laatste geen ei zit. Even zoeken welke vervanger jullie gaan gebruiken voor de koemelk. En dat ook in het eten toepassen indien nodig. En verder liever niet met potjes en pakjes zodat je zeker weet wat erin zit. Al kun je dat bij potjes en pakjes ook checken natuurlijk.
Voor cake, pannenkoeken en gebak enz kun je bij de bakker vragen of ze zonder koemelk en ei hebben. En anders googlen op recept ..... zonder melk en ei.
 
Bedankt voor je reactie, 
 
ben peer, peulvruchten en rijst er ook vergeten bij te vermelden. 


bakker hier in de omgeving gebruiken of soja of koemelk☹️
 
pannenkoeken bak ik inderdaad met Neocate in zonnebloemolie 


wil wat meer inspiratie om niet telkens hetzelfde te geven. 
 
Misschien eens bij de supermarkt kijken, het glutenvrije brood van Jumbo bijv is iig zonder koemelk of soja. Maar denk dat  er wel meer brood zonder is.
Qua recepten kun je alles maken wat je voor jezelf maakt alleen aangepast.
- aardappelen (gebakken, oven, gekookt) vlees, groenten
- puree (van neocate of water), groenten, vis
- ovenschotel (cottage pie, zuurkool, rode kool enz) met een laagje geitenkaas ipv gewone kaas.
- stamppot (boerenkool, andijvie, spruitjes, snijbonen) met een stukje vlees 
- couscous/noodles/ mihoen ipv rijst met wokgroenten, kip en een woksausje (let op dat er geen soja in zit)
- pasta met bolognaisesaus/ spinazie en zalm/ kip en champignons
enz, enz.. er is echt genoeg, alleen even die dingen die je kindje niet mag vervangen in het recept. 
 
Terug
Bovenaan