KMA of niet?

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>ik heb een dochtertje van 15 weken met verborgen reflux. Hiervoor krijgt ze sinds 4 weken omeprazole voor (2x 1,5ml per dag). Aanvankelijk leek dit wel aan te slagen en ze dronk ook beter. De Ka raadde aan om op 12 weken te starten met groentenpap owv haar reflux. Ik heb dit 4 dagen gedaan. Ze at alles steeds goed op, maar daarna was ze geconstipeerd en was ik onmiddellijk gestopt. Nu op 15 weken heeft ze nog steeds last van moeilijke stoelgang. Én haar reflux is erger geworden. Ze drinkt nu ook heel slecht en heeft veel oprispingen en moet veel boeren.<br />Ik begin te vermoeden dat ze KMA heeft, ook al heeft ze niet de typische symptomen. Ze heeft wel droge plekken achter haar oren maar de ka vindt dit geen eczeem. Hij heeft nutrilon omneo voorgeschreven. Ik dik dit een klein beetje in met gelilact. Maar haar reflux is nog heel erg. Zelfs 3u na voeding nog de hik of hoor ik eten omhoog komen. <br />Ze heeft vanaf dag 3 hypoallergeen melk gekregen en ook nog moedermelk. Ik moest bijvoeden omdat ik te weinig melk maakte. Vanaf ik genoeg melk aanmaakte was ik met bijvoeding gestopt. Dan dronk ze uitsluitend moedermelk. Toen heeft ze 4 keer projectielbraken gehad. Op 4 weken was ik overgeschakeld naar flesvoeding omdat ik dubbele borstontsteking had en alles liep zowat mis rond de borstvoeding.</p><p>Als ik hierop terug kijk denk ik dat ze KMA heeft, maar dat dit niet tot volledige uiting komt door de hypo allergene melk.</p><p>Kan dit? Herkent iemand dit? Ik vind het zo zielig voor mijn dochtertje.</p><p> </p>
 
Ik zou het direct laten controleren, want ik ken het van mijn zoontje dat hij erg harde ontlasting heeft en heeft er eczeem bij gekregen. Ben nu al sinds een week in het ziekenhuis en krijg morgen de uitslag of hij koemelkallergie heeft of niet. Zou het gewoon aandringen bij de kinderarts.
 
Het zou kunnen, kma komt in zoveel verschillende vormen. Ik zou het overleggen met de KA. Misschien dat hij/zij voorstelt om een dag standaard melk te geven (dat doen ze bij een provocatietest ook). Heel zielig bij die kleintjes met kma, maar dan weet je 't wel zeker. Ik merkte tijdens de test meteen welke dag onze zoon koemelk had gehad. 
 
Hoihoi,
Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en koemelkallergie. Hij heeft er geen eczeem bij. Hij kreeg eerst neocate voeding maar die weigerde hij echt (is ook echt smerig) nu drinkt hij Althera voeding (gezoet met gezuiverde lactose, veel lekkerder) dat drinkt hij wel! Ik geef hem probiotica tegen obstipatie (microbiol druppels van vitals) en sindsdien poept hij dagelijks en soms wel 2 keer per dag! Ik ben ook met hem bij een osteopaat geweest.. die ontdekte dat er spanning op zijn 12 vingerigedarm stondnen maagje. Wss kan hij zijn maag niet goed legen.. daardoor dronk hij zijn fles dus in 2en (1e helft dan spelen dan 2e helft) maar kan ook de verborgen reflux verergeren. Al met al om n lang verhaal kort te maken zou ik je probiotica, althera voeding en een osteopathische behandeling adviseren!!! Mijn ventje is er echt van opgeknapt!!
Althera ben ik op eigen initiatief gaan geven. Dit omdat mijn arts zei dat wanneer hij niet afvalt of uitdroogt er niks aan de hand was. Ik wilde daar niet op wachten dus ben zelf aan de slag gegaan met goed resultaat!!!
 
 
Hallo,
bedankt al voor jullie reacties.
Dinsdag waren we naar de ka geweest en had ik gezegd dat ik vermoedde dat ze kma had. Ze vecht ook eerst tegen het flesje en je hoort haar darmen (of maagje) borrelen van zodra ze begint te drinken. Ze begint dan met haar handjes te slaan naar het flesje. Ik weet niet of dit echt bewust weg slagen is. Na een tijdje drinkt ze wel rustiger. 
Nog steeds vindt de ka dat het geen kma is.... ik heb getwijfeld om zelf over te schakelen naar voeding voor kma. Maar ja, ze krijgt nu net de omneo.... om dan weer over te schakelen.... ik weet het niet zo goed. Vandaag heeft ze wel eindelijk goed stoelgang gemaakt en ze drinkt wel terug een beetje beter maar nog wel zo druk met haar handen. 
Ik ben al 4 keer met haar naar de osteopaat gegaan voor haar reflux...helpt niet. Volgende week opnieuw behandeling bij osteopaat na drie weken sinds vorige behandeling. Benieuwd wat zij hierover gaat zeggen. Zou ik nu beter nog een week omneo geven om te zien wat het effect is? Pfff het is zo moeilijk... 

 
Haihai,
Ik ben wat dat betreft miss onverstandig geweest hoor.. echt n zoektocht naar de juiste voeding.. maar ik merkte zo duidelijk dat mn zoontje de voeding niet goed verdroeg.. ben zelf overgestapt naar Pepti en toen ik daar geen verbetering bij merkte naar neocate. Hij werd beduidend rustiger maar trok er de vieste gezichten bij en wilde om die reden niet veel drinken... toen overgestapt dus op althera en hij krijgt nu ook lekker zijn reserves (dik buikje en dikke beentjes, bolle wangetjes). Mijn arts geloofde dus ook niet in kma en reflux terwijl ik het zeker wist. Ik ben wel onder begeleiding van een homeopaat.. zij vond de gedachte die ik had niet gek en nam me wel serieus en wat een verschil!! Ik moet hem nu alleen weer gaan leren om overdag weer in zijn eigen bedje te gaan slapen. Dit gaat snachts gelukkig wel goed.. nu Jesse helemaal koemelkvrij is, is zijn reflux ook echt heel erg verminderd! Ik zou zeggen, volg je gevoel! Want uiteindelijk had mijn moedergevoel dus wel gelijk.. 
 
Terug
Bovenaan