KMA of toch een ander probleem?

Hi iedereen,

Gisteren heb ik een spoed afspraak gehad bij de kinderarts is mijn zoontje na de voeding zo ontzettend veel moet huilen. Hij is van olie achtige poep over gegaan in enorme obstipatie met lactulose, forlax en clysma’s als gevolg.

Nu gaat het CB mij geadviseerd, de arts daar om te starten met nutrilon pepti. Omdat ik zelf ook dacht aan KMA met zijn klachten:

- ontroostbaar huilen na fles of een uur na zijn fles
- veel kramp
- onrustig slapen
- veel buikkramp ook in slaap gaat gekke breakdance bewegingen maken in zijn slaap
- droog hoestje
- erg last van reflux
- eerst olie achtige poeo
- daarna Obstipatie
- enorm slechte reactie op lactulose
- toen hij 1/2 weken oud was enorme baby acne heel pussig en vuurrood
- heeft nu scheten die stinken naar de dood icm groene spuit luiers om de 2 dagen
- komt moeilijk in slaap

Nu ben ik dus naar de kinder arts geweest en die zei dat ze denkt dat het geen KMA is een al helemaal geen heftige vorm van reflux.
Nu heeft ze mij verwezen naar een logopedist om te kijken of het ligt aan de manier waar op hij drinkt. Nu weet ik zeker dat het niet dat aan ligt omdat ik alles al goed toe pas omdat hij in de kraam week het al lastig vond allemaal en dus extra recht op, p speentje van dr brown, etc etc. Wel snap ik dat ze eventueel een te kort tongriem of lipbandje wilt uitsluiten.

Ook breng ik hem naar bed volgens de 5S methode en gaat dit goed.

Nu heeft ze mij wel een machtiging gegeven voor pepti voor 1 volledige maand lang.
Waarom zou ze dit doen als ze denkt dat het geen KMA is? Ik weet dat je dan moet afbouwen naar normale nutrilon maar waarom dan pas over 1 maand? Waarom dan niet gelijk starten met afbouwen als ze denkt dat het toch geen KMA is? Zou ze twijfelen?
Gebruik nu pepti namelijk pas 2 weken ongeveer.

Ben gelukkig niet weggestuurd met het label huilbaby maar mijn gevoel zegt dat hij toch kma heeft…? Ik weet het niet…

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik denk ook om het uit te sluiten, ze volgen volgens de huisartsen richtlijnen een bepaald stappenplan. Pepti uit proberen moet dan altijd 1 maand. Als de klachten verminderen in deze maand en als daarna weer gewone voeding gegeven wordt en de klachten verergeren weer, dan is het in principe kma.
 
Terug
Bovenaan