KMA, Reflux en Nexium! HELP!

Hoi allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig!

Ons zoontje is inmiddels 9 weken oud. De eerste 3 weken was het een voorbeeldige baby, die eigenlijk niet huilde. Op 1 avond veranderde dit compleet. Hij krijste (lees gilde) het uit van de pijn. Ook kreeg hij uitslag (eczeem), piepte hij gigantisch bij het drinken en daarna.

Als baby heb ik KMA gehad, net als mijn broer. De huisartsen wilde hier echter niks van weten. Na aandringen bij het CB mochten we pepti voeding gaan geven.
Dat werkt! Ook nutramigen geprobeerd, dat was een drama met de verborgen reflux.

Maar nog steeds spuugde hij. We kregen nexium 5 mg per dag, dat is nu 3 weken geleden.
De nexium geven we in de ochtend, sinds een aantal dagen merk ik dat hij daarna onrustig is, weer veel huilt en niet kan/wil slapen. Ook hoor ik hem weer kokhalzen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

 
Wellicht kans dat de reflux in deze periode gewoon even wat erger wordt. Ik meen me in ieder geval te herrineren dat het een bepaalde periode erger was.
Met 9 maanden behoort de maagklep volgroeid te zijn.
Raar dat huisarts niet wil testen op familie kwaal? Maar als je het ook via CB kan regelen is dat mooi.
 
Het spugen kan er echt gewoon bijhoren. Het kan ook heel veel lijken terwijl het bij elkaar niet meer dan mondje is. Goed rechtop houden, tussendoor voeden stoppen en als het kan tussentijds boeren. Na voeden nog tijd rechtop houden, evt nog kijken of type fles/speen wel juiste is? Onze man dronk veel te gulzig. Hier is de kleine ondertussen 6 maanden en merk ik dat spugen minder wordt maar wel erg wisseld. Ene dag helemaal niet spugen. Als hij verkouden is en meer last heeft van snot spuugt hij weer vaker. Duurt echt tijd voor maagklepje volledig sluit. 
 
Sterkte met de KMA :( maakt het wel extra complex. En je kan altijd second opinion vragen he bij andere huisarts. Misschien dag in de week dat er standaard andere zit of vervanger in vakantie tijd?
 
Bedankt voor jullie reacties! 


De kleine spuugt wel meer als een mondje! Hij geeft zelfs nog maagsappen terug 3 uur na een voeding! Hij drinkt wel heel rustig! Het krijsen is met de nexium wel over! 


Het CB is er nu wel van overtuigd dat hij KMA heeft. De huisarts wilde de voeding vooral via het CB laten lopen! 


Vandaag is hij weer mega onrustig. slaapt amper, zijn hazenslaapjes! Terwijl hij gisteren weer uren tussen de voedingen sliep! Hoop dat het vannacht beter gaat! 
 
Terug
Bovenaan