KMA?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Goedenavond!
Ik lees al een hele tijd mee, en heb laatst ook een berichtje geplaatst over het niet doorslapen en om de 3 uur voeding enz.
Nu heb ik sinds vorige week dinsdag Nutrilon pepti op aanraden van de kinderarts. En sinds dien gaat het zo veel beter. Luuk heeft nu savonds zijn laatste fles om half 11 en word pas om 08.00 uur weer wakker. Erg handig want op de dagen dat ik vrij ben, gaat hij rond half 10 weer naar bed en dan word me dochtertje pas wakker. Dus heb ik veel tijd voor allebei! Ook heeft hij veel minder kramp voor mijn gevoel, dus wat denken jullie. Ik moet de voeding 6 weken proberen en dan moet ik weer naar de kinderarts voor controle. Dus zou het KMA zijn? hij lijkt wel een stuk rustiger nu.
Hebben jullie ervaring met KMA? en zo ja, wat merkten jullie vooral aan jullie kindjes?
alvast bedankt voor de reacties! Ik maak hem nu ook wakker dus voor de late voeding, dit deed ik nooit, maar op aanraden van jullie nu wel en dit gaat erg goed!
Bedankt!

Hoi hoi,

Ook hier sinds vorige week dinsdag aan de Nutrilon Pepti en wat een verschil zeg. Elin slaapt nu tenminste overdag!! En het huilen (ontroostbaar), spugen en  gespannen (verkrampt) zijn verdwijnt als sneeuw voor de zon! Ik moet het 5 weken geven en dan een flesje gewone voeding op het CB laten drinken, reageert ze dan is het dus duidelijk. Vind het wel enigzins zielig want het kan haast niet anders dan dat dit het is en wil haar de pijn liever onthouden ;) Wel fijn dat je het dan op recept gaat  krijgen want het is best prijzig alhoewel ik het toch wel zou kopen al kon ik zelf niet eten haha!  
Qua voedingsschema heb ik het nog niet helemaal onder de knie, ze krijgt nu 6x 120 met 4 scheppen. Wordt rond 23.00 wakker gemaakt voor de laatste fles en slaapt dan meestal tot een uur of 6.00 door. Ze blijft echter een beetje rommelen met de voedingen, laat soms staan (zeker 40ml en houdt haar mond dan stijf dicht)) en de andere keer gaat de fles in 1 keer op en dan lust ze eigenlijk nog wel een slokje :) Uiteindelijk kom ik meestal wel op de 750ml die ze mag hebben maar soms ga ik er ook een klein beetje overheen. Het is overigens niet zo dat ze van voeding tot voeding slaapt, soms is ze met 2 uurtjes wakker en heeft ze gewoon behoefte aan contact. Ik wacht dan net zo lang totdat ze zelf aangeeft honger te hebben.  

quote: Elin2008 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2009 10:28:26'));

Hoi hoi,

Ook hier sinds vorige week dinsdag aan de Nutrilon Pepti en wat een verschil zeg. Elin slaapt nu tenminste overdag!! En het huilen (ontroostbaar), spugen en  gespannen (verkrampt) zijn verdwijnt als sneeuw voor de zon! Ik moet het 5 weken geven en dan een flesje gewone voeding op het CB laten drinken, reageert ze dan is het dus duidelijk. Vind het wel enigzins zielig want het kan haast niet anders dan dat dit het is en wil haar de pijn liever onthouden ;) Wel fijn dat je het dan op recept gaat  krijgen want het is best prijzig alhoewel ik het toch wel zou kopen al kon ik zelf niet eten haha!  
Qua voedingsschema heb ik het nog niet helemaal onder de knie, ze krijgt nu 6x 120 met 4 scheppen. Wordt rond 23.00 wakker gemaakt voor de laatste fles en slaapt dan meestal tot een uur of 6.00 door. Ze blijft echter een beetje rommelen met de voedingen, laat soms staan (zeker 40ml en houdt haar mond dan stijf dicht)) en de andere keer gaat de fles in 1 keer op en dan lust ze eigenlijk nog wel een slokje :) Uiteindelijk kom ik meestal wel op de 750ml die ze mag hebben maar soms ga ik er ook een klein beetje overheen. Het is overigens niet zo dat ze van voeding tot voeding slaapt, soms is ze met 2 uurtjes wakker en heeft ze gewoon behoefte aan contact. Ik wacht dan net zo lang totdat ze zelf aangeeft honger te hebben.  

Ps. Qua krampjes is het zo goed als verdwenen, laat echter nog wel veel windjes zonder hier pijn  van te hebben!

Onze zoon heeft al 2,5 jaar kma (incl. destijds o.a.  ei, tomaat), hij is astmatisch door de kma, heeft eczeem als ik hem melk geef. Als baby had hij deze klachten ook, incl. voortdurend huilen, niet slapen, kon niet p..pen.

Toen wij na een tijd zoeken uiteindelijk op advies van de kinderarts overgingen op pepti kregen we een heel ander kind. Zijn voeding bleef er in (spuugde niet meer in golven alles uit)  en de eczeem trok weg.

Als ik zo je verhaal lees, kan je er denk ik wel vanuit gaan dat de voeding aanslaat. Soms zie je pas na 2 weken resultaat, andere keren eerder.

Hoop dat je "het" gevonden hebt en je kindje er alleen nog maar beter op gaat reageren!

Suc6!

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan