knakkende heup bij dochtertje 12 weken???

Hallo,

Hier even een vraagje, sinds gister heb ik ontdekt dat het heupje van ons dochter bij bepaalde bewegingen erg knakt. Het is een doffe knak, net of schuiven er twee botjes over elkaar. Ik heb het zelf ook wel eens met mijn enkel bijvoorbeeld dat er even iets niet goed zit, en dat het even moet knakken. Ze lijkt er verder geen last van de hebben en gebruikt beide beentjes even veel.
Ook vindt ze het niet erg als ik haar beentje rond draai. Alleen bij een bepaald punt knakt ie dan. Herkent iemand dit? Haar beentjes kunnen trouwens wel even ver spreiden en omhoog enzo...
Graag tips of iets dergelijks.

Groetjes Lyanneke

bij zo'n kleintje is het niet zo goed teveel aan de heupjes te voelen en te bewegen (naar achteren toe) en het is natuurlijk nog veel kraakbeen.
Maar ik zou het toch voor de zekerheid even laten kontroleren bij het cb, gewoon even bellen dus.
groetjes Martine

Hoi!

Mijn dochtertje had knakkende enkeltjes, ik herken het dus wel (alleen ander 'onderdeel')
Bij haar was er niets aan de hand, was idd gewoon het kraakbeen.
Maar als je het niet vertrouwd, gewoon even na laten kijken.... heb ik ook gedaan

Mijn dochter kon bewust knakken met haar knieen!!!....heeeeeel naar!!!
Ze zette haar voetje ergens tegen aan en dan dat doffe geknak idd.

Toen ik er geen aandacht meer aan besteedde deed ze het gelukkig niet meer.

Ze heeft trouwens wel een heupafwijking gehad maar denk niet dat daar een verband in zit hoor.

Gewoon zelf niet meer aankomen en bij t volgende cb bezoek even aan de heupen laten voelen door de arts.

Terug
Bovenaan