knakkende heup bij dochtertje van 12 weken???

Hallo,

Hier even een vraagje, sinds gister heb ik ontdekt dat het heupje van ons dochter bij bepaalde bewegingen erg knakt. Het is een doffe knak, net of schuiven er twee botjes over elkaar. Ik heb het zelf ook wel eens met mijn enkel bijvoorbeeld dat er even iets niet goed zit, en dat het even moet knakken. Ze lijkt er verder geen last van de hebben en gebruikt beide beentjes even veel.
Ook vindt ze het niet erg als ik haar beentje rond draai. Alleen bij een bepaald punt knakt ie dan. Herkent iemand dit? Haar beentjes kunnen trouwens wel even ver spreiden en omhoog enzo...
Graag tips of iets dergelijks.

Groetjes Lyanneke

ik kan je niet echt helpen. even de HA of CB bellen lijkt me sowieso verstandig.

ik kan je alleen vertellen dat ik dat zelf ook heb. Ik wil zelf ook gaan uitzoeken waar dit aan ligt. Nu ik gehoord heb over dysplasie e.d. wil ik uitsluiten of het zoiets dergelijks is.  

je kan t melden bij t cb.verder niet teveel aan draaien en doen want het eerste half jaar zitten de heupjes nog niet vast in de kom.bij het cb doen ze ook nooit aan de beentjes trekken met meten daarom is het meten het eerste half jaar plusminus.dat zal ook wel de reden van het knoepen zijn.bij boas tikt er ook weleens wat met aankleden,in zn schoudertjes en polsjes.baby's hebben momenteel nog meer kraakbeen dan bot.
groetjes kari

Hallo

Loek had dat met zijn schouder, elleboog en pols. Als ik hem dan aanlegde (BV) dan knakte telkens zijn schouder. Ik ben (om andere redenen eigenlijk) bij een chiropractor geweest en nu blijkt zijn schouder een beetje vast te zitten. Hij lag in de baarmoeder altijd in dezelfde houding, misschien heeft zijn linkerkant daardoor in de knel gezeten. Zijn gezichtje was ook scheef bij geboorte en zijn hoofd kan hij naar links minder draaien en zijn linkerheup zit wat vast. De chiropractor heeft hem nu 1x behandeld, overigens doen ze dat heel zachtjes, niet zoals volwassenen soms zeggen "de kraker...". En het is nu al minder. Ik ga nog wel terug, maar waarschijnlijk is het niet vaak meer nodig.
Misschien iets voor jullie? Ik zou wel even kijken of het er een is met baby-ervaring.

groetjes
Rosanne

ik heb er geen ervaring mee maar het zou een heupafwijking kunnen zijn ik zou als ik jou was een verwijskaart halen om een echo van de heupjes te laten maken in het ziekenhuis. is er daar war te zien krijg je meestal een rontgen foto en een afspraak bij de orthopeed. iris had een verdikte huidplooi en a symetrische billen
ze heeft sinds 4 maanden een spreid broek aan eerst de pavlik en nu de campspreider.
iris had heupdysplasie.
evt. kun je meer info vinden op
www.heupafwijkingen.nl

ik ben trouwens van het zomer 2006 forum.

groetjes en succes petra mv iris 22-09-2006 geboren

hoi hoi
ik zou als ik jou was foto ´s laten maken, mijn dochter had precies hetzelfde,
en ze heeft dus een heupafwijking, en als jou kindje het heeft kun je het beste er snel naar laten kijken des te eerder kunnen ze je helpen met een gips of spreidbroek.
succes ermee.
ik kom van forum oktober 2006
groetjes marielle

Terug
Bovenaan