Knalpositieve ovulatietest week na miskraam

<p>Hoi allemaal,</p><p>Na een tweede miskraam vorige week mogen we weer gaan testen voor een volgende ronde. Nu vanmorgen echt een knalpositieve ovulatietest! Ik twijfel heel erg of dit echt wel kan? ... Zijn er meer mensen met deze ervaring of is het lichaam gewoon nog aan het afbouwen met hormonen..</p>

Is dit de eerste ovulatietest die je doet deze ronde? Het kan namelijk nog zijn dat het zwangerschapshormoon nog moet afbouwen in je lijf. Ovulatietesten reageren daar ook op!

@Klijn, dit is inderdaad de eerste test weer die ik doe. Hoe kan je er dan achter komen wanneer je werkelijke eisprong is, of toch nog maar een maandje geduld hebben tot menstruatie weer is geweest..

Hai,
Helaas is dit echt een lastig iets na een miskraam. Ovulatie testjes kunnen namelijk ook reageren op hcg. Na mijn miskraam had ik tot 2 weken na mijn curretage nog knal positieve ovulatie testen. Positieve zwangerschapstesten zelfs nog langer. Het heeft een week of 4 geduurd voor ze weer Omo wit waren.

Wij hebben het dus gewoon lekker op de gok gedaan die eerste ronde. Met die testen konden we toch niks. En het was nog raak ook haha.

Pas als het hcg uit je lichaam is, krijg je ook weer betrouwbaardere ovulatie testen. 

Dus.. maak het lekker veel gezellig deze maand samen. ?

@ninaapie, zo herkenbaar die twijfel! 
Misschien een gekke vraag, stopte het vloeien bij jou snel na je behandeling? 

Ik hoop dat het bij ons ook snel weer raak mag zijn?

Het is handig om een zwangerschapstest te doen om te kijken of het hcg uit je urine is. 
Zodra dat is, is alles wat betrouwbaarder. Ik weet niet hoever je al was? Bij mijn vroege miskraam had ik al snel geen hcg meer, maar bij mij  miskraam van 11 weken heb ik nog wel zeker 4 weken positief getest.

@gebruiker10107384 ik zat op 8,5 week toen het hartje niet meer klopte. Dus als de zwangerschapstest negatief is en je ovulatie positief dan klopt je ovulatietest begrijp ik?

@ninaapie dat is netjes! Ik merk dat het bij mij nog niet over is dat maakte me aan het twijfelen.. soms is het nog een beetje rood en soms bruinig. Moet nog maar even geduld hebben zal wel een nasleep zijn van de medicatie. 

Terug
Bovenaan